6500 تن شیر در بابل تولید شد

6500 تن شیر در بابل تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی بابل ، سه ماه نخست امسال 6 هزار و 500 تن شیر خام در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان بابل: محسن علی گل زاده با بیان اینکه شیر یک عنصر کلیدی در راه بهبود تغذیه و امنیت غذایی محسوب می‌شود، از تولید 6 هزار و 500 تن شیرخام در شهرستان بابل سه ماه نخست امسال خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل ارزش اقتصادی شیرخام تولیدی را 536 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این شهرستان دارای 10 مرکز جمع آوری شیر است.

وی با بیان اینکه از شیر برای تهیه خامه، کره، ماست، پنیر، کشک، شیر خشک و بسیاری فرآورده‌های لبنیاتی دیگر استفاده می شود، تصریح کرد: ارتقای وضعیت پرورش دام زنده، فناوری تولید محصولات لبنی و کیفیت شیر، نوید بخش کاهش فقر و سوء تغذیه است.    
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با اشاره به اینکه بیشترِ شیر خام را آب و پس از آن، قندی به نام لاکتوز، پروتئین و چربی تشکیل می‌دهد، افزود: شیر منبع خوبی برای املاح مورد نیاز بدن انسان‌ها چون کلسیم، فسفر، منیزیم و پتاسیم و ویتامین های گروه
A ،B، ویتامین D و ویتامین C و اسید فولیک است. 
به گفته این مسوول می توان با فرایند پاستوریزاسیون شیرخام، یعنی حرارت دادن شیرخام با درجه حرارت بالا در طولانی مدت و به اندازه کافی برای از بین بردن میکروب‌هایی که سبب بیماری است، شیر را پاستوریزه کرد.       
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل با بیان اینکه شیرخام دارای مقادیر متفاوتی چربی است و بر اساس ضوابط و استانداردهای موجود باید دارای مقدار چربی و مشخص باشد، اظهار کرد: برای استاندارد کردن شیر، چربی آن را کاهش می دهند که در این صورت، خامه اضافی برای محصولات مختلف لبنی از جمله کره حیوانی بکار می رود.

اخبار مرتبط

برداشت سیب زمینی شیرین در گلوگاه

نخ بخیه قابل جذب پروتئینی از کازئین شیر تولید شد

برآورد برداشت ۲۵۰۰ تن نارنج و لیموشیرین در آمل

0 نظر

ارسال نظر

capcha