نرم افزار جامع آموزش مجازی «رایسا» رونمایی شد

نرم افزار جامع آموزش مجازی «رایسا» رونمایی شد

در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش مازندران، از سامانه بومی و جامع آموزش مجازی، طراحی شده توسط تعدادی جوان نخبه مازندرانی با عنوان «رایسا» رونمایی شد.

 

این سامانه توسط تعدادی جوان تحصیلکرده و نخبه برای اولین بار در استان و کشور بومی سازی شده و اولین سامانه بومی است که صفر تا صد آن توسط این جوانان نخبه مازندرانی برنامه نویسی شده است.

 

این برنامه قابلیت آن را دارد که در عصر پسا کرونا و ورود مدارس به فاز دوم هوشمندسازی که در واقع الکترونیکی شدن مدارس است به صورت بهینه استفاده شود چرا که ارتباط والدین با مدارس و ارتباط دانش آموز با معلم در زمینه های مختلفی همچون ارزیابی، نمرات، امتحانات، مشاوره ها، آرشیو ضبط شده کلاسها و... در فاز بعدی هوشمندسازی مدارس در واقع در همین اپلیکیشن ها و وب اپلیکیشن ها تعریف خواهد شد.

 

این اپلیکیشن که با عنوان «سامانه رایسا» نامگذاری شده‌است، سامانه جامعی است که سعی کرده تا تمام بخش هایی را که مدرسه به آن نیاز دارد از جمله ثبت و ارزیابی نمرات، برگزاری امتحانات، انجام مشاوره ها، ضبط و آرشیو کلاسهای درسی، ثبت نام، حسابداری، حضور و غیاب و ... را پوشش دهد.

 

جلال الدین عابسی ضمن تشریح کامل این سامانه اظهار داشت: یکی از مهمترین بخش های این سامانه کلاس آنلاین آن است که در عصر کرونا بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و از مزیت های مهم این نرم افزار نسبت به بقیه اپلیکیشن ها این است که تصاویر همه دانش‌آموزان همزمان توسط معلم دیده می شود و کلاس ها به صورت خودکار ضبط و آرشیو می شوند تا در هر زمانی که دانش آموز نیاز داشت بتواند آن را دانلود کند.

 

 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha