تدوین سند چشم انداز چهار ساله المپیاد‌های دانش‌آموزی مازندران

تدوین سند چشم انداز چهار ساله المپیاد‌های دانش‌آموزی مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، علیرضا سعدی پور در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش استان از تدوین سند چشم انداز ۴ ساله المپیاد‌های دانش‌آموزی برای سال ۱۴۰۴ خبر داد و گفت: از طرح شهرستان‌ها در این زمینه استقبال خواهیم کرد و انتظار داریم که در سال جاری ثبت نام المپیاد‌های دانش آموزی با تلاش پیگیرانه‌تری مدنظر قرار گیرد.

او افزود: اطلس آسیب‌های اجتماعی استان نیز در حال تدوین است و به زودی از آن رونمایی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن تبریک هفته پژوهش و گرامیداشت هفته قرآن عترت و نماز با تاکید بر برگزاری با کیفیت طرح ملی یادواره شهدا با عنوان «لاله‌های روشن» گفت: برای سومین سال پیاپی میزبان کشوری طرح ملی لاله‌های روشن هستیم و دبیرخانه این جشنواره در استان مازندران مستقر است از این رو هم به عنوان میزبان و هم برای پاسداشت ۲۰۰۰ شهید دانش‌آموز در دو هزار مدرسه استان باید درخششی خیره کننده داشته باشیم.

سعدی پور همچنین از افتتاح دو دارالقرآن جدید در آمل و بهشهر در هفته قرآن خبر داد و گفت: یک دارالقران طی ماه گذشته در شهرستان کلاردشت افتتاح شد و در حال حاضر ۲۸ دارالقرآن در سطح استان فعال هستند که برنامه‌های فاخری در زمینه‌ی گسترش سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز اجرا می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه در هفته پژوهش قرار داریم گفت: در سال تحصیلی گذشته دو معلم پژوهنده و دو دانش آموز پژوهشگر از استان مازندران حائز مقام برتر کشوری شدند که در همین هفته برنامه تجلیل از این پژوهشگران برتر کشور و همچنین پژوهشگران برتر استانی را برگزار خواهیم کرد.

سعدی پور از مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان، که از طریق ویدئو کنفرانس در این جلسه حضور داشتند، خواست تا ضمن توجه به هنرستان‌ها به عنوان کانون‌های اشتغال و کارآفرینی و مناطق کمتر برخوردار، به ویژه مدارس شبانه روزی از ظرفیت بی نظیر و بی بدیل شورای آموزش و پرورش شهرستان برای بهبود وضعیت و استمرار فعالیت‌های تربیتی به نحو مطلوب تری استفاده کنند.

وی ضمن تاکید بر تشکیل کارگروه‌های ذیل شورای آموزش و پرورش گفت: مدیران شهرستان‌ها و مناطق نظام مسائل شهرستان خود را در قالب بسته‌های تحولی آماده کرده و در اختیار فرمانداران شهرستان‌های خود قرار دهند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha