حوزوی‌ها، بازاریان و اصناف آمل در سوگ علامه

حوزوی‌ها، بازاریان و اصناف آمل در سوگ علامه

حجت الاسلام حسینی آملی یکی از شاگردان علامه حسن زاده در مراسم بزرگداشت علامه در مسجد جامع آمل با بیان اینکه درگذشت علامه حسن زاده آملی حادثه‌ای بسیار سخت و تحملش هم بسیار سخت است، افزود: چراغی که علامه برافرخته درحوزه‌های علمیه روشن و باقی خواهد ماند.
حجت الاسلام حسینی آملی با اشاره به اینکه علامه حسن زاده آملی گام نخست در سیر وسلوک را مراعات احکام دین خدا می‌دانست و توحید حقیقیه و صمدیه قرآن کریم را به هویت مطلقه ادراک کرده بود، افزود: آیت الله حسن زاده بیان کردند؛ یک کلمه از دیوان من، شعر نیست بلکه تمام این دیوان شرح حال شخصی خود من است.
وی گفت: انس خاص آیت الله حسن زاده آملی با قرآن ، اعجاب برانگیز است و در اشعارشان نیز دولت را به طلعت حقیقت قرآن تعبیر می‌کنند و این علاقه عجیب در شاگردان ایشان نیز متبلور است.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: آیت الله حسن زاده آملی همیشه نصیحت می‌کرد که در جوانی به شکلی کار کنید که در پیری از کار افتاده نشوید، زیرا انسان کار‌های بسیاری در پیری دارد که باید آن‌ها را انجام دهد، ولی پیرمرد از کارافتاده از توفیقات بسیاری محروم می‌شود؛ ایشان در دوران پیری هم که خود را از کارافتاده معرفی می‌کند نیز روزی ۱۷ ساعت کار می‌کرد که نمونه‌ای بارز از روحیات علمای بزرگ شیعه است.
وی با بیان اینکه اساتیدی چون آیات رفیعی قزوینی ، محمدتقی آملی ، ابوالحسن شعرانی، فاضل تونی، سید محمد حسن الهی طباطبایی ، علامه طباطبایی و میرزا مهدی آشتیانی در شکل گیری انوار وجودی علامه نقش خاصی ایفا کردند تاکید کرد: امروز نیز طلاب باید با الگو گیری از این بزرگان، در این مسیر گام بردارند و با بهره گیری از برکات وجود این بزرگان بیاموزند چگونه کرامت خدادادی را از قوه به فعل برسانند.

اخبار مرتبط

پرداخت تسهیلات کشاورزی ۶۳۰ میلیاردی در آمل

رداشت مرکبات در سطح بیش از ۳ هزار هکتار باغات آمل

طلب و اشتیاق علامه حسن‌زاده‌آملی در کسب علم و تدریس بی‌نظیر بود

0 نظر

ارسال نظر

capcha