رژه سگ‌های ولگرد روی اعصاب مردم

رژه سگ‌های ولگرد روی اعصاب مردم

اسمش را هرچه دوست دارید، بگذارید، ولگرد، بی خانمان، بلاصاحب، این نامگذاری‌ها چیزی از صورت مسئله حل نمی‌کند، امروز خیابان‌ها و معابر سطح شهرها و روستاهای مازندران، از حضور انبوهی از سگ‌های ولگرد، تبدیل به قفسی از رعب و وحشت شده است، ترس از سگ در نگاه‌های وحشت زده شهروندان، از کودکان گرفته تا حتی مردهای جوان، خانه کرده است.

سگ‌های ولگرد، از سایه بی توجهی مسئولین استفاده کرده اند و به راحتی در فضاهای عمومی در رفت و آمد هستند و این موضوع به جایی ختم می‌شود که در برخی از نقاط شهر، ساعت‌هایی از شبانه روز کاملا در تصاحب این سگ‌ها قرار گرفته است و امنیت و آرامش برای ساکنین آنجا رنگ می‌بازد.

وجود سگ‌هایی که نه تنها باعث رعب و وحشت می‌شوند، بلکه ناقل آلودگی و بیماری‌های زیادی هم هستند، بیماری هایی، چون هاری، کرم انگلی و بیماری‌های مشترک انسان و حیوان که باعث شده وجود آزادانه سگ‌ها بعنوان یک تهدید برای انسان و جامعه رقم بخورد و این معضل را تبدیل به یک فاجعه‌ای دردناک برای شهرهای مازندران بدل سازد.

فضایی که این روزها، وسط شهر یا محله‌های بالای شهر نمی‌شناسد، همه جا را قرق کرده است و ترس خاصی در عابران به راه می‌اندازد و هر از چند گاهی خبرهای صدمه خوردن اشخاصی از طرف سگ‌ها در رسانه‌ها و فضای مجازی، نیم سکته‌ای خفیف ایجاد می‌کند، اما باز روز از نو و روزی از نو، همه چیز به راحتی فراموش می‌شود.

اخبار مرتبط

عملکرد نامطلوب شهرداری‌ها در ساماندهی سگ‌های ولگرد/ معضل فوق‌العاده حاد سگ‌های ولگرد در مازندران

35 مصدوم ناشی از سگ گرفتگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند

فارس من| واکنش دامپزشکی مازندران نسبت به مرگ یک جوان براثر گازگرفتگی سگ هار

0 نظر

ارسال نظر

capcha