۷۶۹ فوتی قطعی از ابتدای کرونا در بابل

۷۶۹ فوتی قطعی از ابتدای کرونا در بابل

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت:  تاکنون تعداد کل بستری شدگان مشکوک و قطعی به کووید در شهرستان بابل  ۱۸ هزار و ۳۶۱  نفر است بنابراین در حال حاضر حدود ۳.۵ درصد  از جمعیت بابل در یکی از بیمارستان‌های این شهرستان بستری شدند.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ درصد از بیماران مشکوک بستری نتیجه تست آنها مثبت اعلام شد.

 جلالی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون  ۷۶۹ فوتی قطعی مبتلا به کرونا در بابل ثبت شده است.

این مسؤول با بیان اینکه تاکنون ۲۴ درصد جمعیت بابل مورد آزمایش کرونا قرار گرفتند، ادامه داد: تاکنون ۱۲۴ هزار و ۷۸۳ مورد تست (اعم از رپید یا pcr) انجام شده است که نتیجه تست حدود ۳۱ درصد مثبت بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد:  میانگین سنی کل بستری شدگان ما تاکنون حدود ۵۲ سال است که در موج اول اپیدمی میانگین سنی حدود ۵۷  و در  موج پنجم ۴۷ سال است.

وی ادامه داد: از کل بستری شدگان در بابل تاکنون حدود ۴۹ درصد مرد و ۵۱ درصد زن بودند که در موج اول اپیدمی خانم‌ها حدود ۴۴ درصد بوده اما در موج پنجم بانوان ۵۶ درصد را تشکیل دادند.

این مسول افزود: از کل بستری شدگان ما تاکنون حدود هشت درصد آنها در گروه سنی زیر ۱۰ سال قرار دارند که این عدد در موج اول حدود یک درصد و در موج پنجم حدود هفت درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: در موج اول ۱۵درصد بستری شدگان در گروه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال قرار داشتند اما همین گروه سنی در موج پنجم ۲۴ درصد از  بستری شدگان را به خود اختصاص دادند.

وی گفت: در موج اول ۱۰ درصد بستری شدگان در گروه سنی ۸۰ سال و بالاتر بودند، اما همین گروه سنی در موج پنجم چهار درصد از بستری شدگان را به خود اختصاص دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: از کل فوتی‌های مربوط به دانشگاه علوم پزشکی بابل حدود دو درصد در گروه سنی زیر ۱۰ سال، ۴۴ درصد در گروه سنی ۶۰ تا ۷۹ سال حدود ۲۶ درصد نیز در گروه سنی ۸۰ سال و بالاتر قرار دارند.

وی درباره ویروس لامبدا گفت: لامبدا ویروسی واکسن گریز است و تنها راه مقابله با این ویروس رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد:  این سوش جدید کرونا چندی پیش در آمریکای جنوبی در پرو شناسایی شد و به کشورهایی مانند شیلی، آرژانتین و کلمبیا منتقل شد و در حال حاضر در ۵۰ کشور جهان سرایت کرده است.

جلالی با بیان اینکه سوش لامبدا سرایت پذیری بالاتر از ویروس‌های قبلی حتی دلتای را دارد، گفت: متاسفانه واکسن گریز است، یعنی بسیاری از واکسن‌ها که برروی سوش‌های دیگر موثر است بر روی این ویروس جدید تاثیری ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۵۰ کشور دنیا درگیر است و ترکیه را هم شامل می‌شود از سمت غرب ما تحت تاثیر این بیماری قرار خواهیم گرفت.

جلالی اظهار کرد:  این ویروس خیلی تفاوتی با سوش‌های قبلی ویروس کرونا ندارد و  علاوه بر علائم تب و خستگی، علائمی مانند  اسهال، گلودرد و از دست دادن حس چشایی و بویایی، زخم ها پوستی و تغییر رنگ پوست هم گاها مشاهده می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: ماسک، فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات مهمترین راه پیشگیری از این ویروس جدید است.

اخبار مرتبط

خروج مازندران از منطقه قرمز کرونایی

کرونا رنگ دو شهرستان مازندران را قرمز و نارنجی کرد

افزایش بیماران بستری کرونایی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha