قیمت بالای جوجه های یکروزه دغدغه مرغداران است

اظهار داشت: طبق آمار جوجه ریزی و شرایط کرونایی، وضعیت تولید مطلوب و قابل توجه است.

وی با اشاره به شرایط کرونایی و بسته بودن تالارها افزود: ۳۰ تا ۴۰ درصد مصرف مرغ مربوط به این مراکز بود که به دلیل شرایط کرونایی این بازار را از دست داده‌ایم و به رغم وجود شرایط کرونایی، باز وضعیت تولید مطلوب است.

وی گفت: آمار جوجه ریزی در کشور ۱۱۳ تا ۱۱۵ میلیون قطعه است و در استان نیز میزان جوجه ریزی حدود ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن است.

حسن زاده یادآور شد: وقتی به آمارها نگاه می‌کنیم نباید مشکلی در عرضه و تقاضا داشته باشیم هرچند ممکن است شرایط گرما بر تولید اثر گذارد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مازندران با تاکید براینکه اگر علوفه و نهاده‌های دامی به موقع در اختیار مرغدار قرار گیرد، نباید مشکلی در عرضه وتقاضا داشته باشیم، گفت: نظام توزیع برعهده متولیان امر است زیرا اتحادیه‌ها در خروجی مرغ در حال حاضر نقشی ندارند.

وی با تاکیدبراینکه مدیران جهاد کشاورزی باید روی خروجی مرغ نظارت داشته باشند، گفت: در حاضر میانگین هزینه تولید مرغ در استان بیش از ۱۹ هزار تومان است.

وی گفت: مرغدار به رغم افزایش هزینه‌های موجود از جمله حمل ونقل و نهاده‌ها با قیمت مصوب اقدام به عرضه مرغ می‌کند و با قیمت کنونی مصوب در حال ضرردهی است.

حسن زاده قیمت جوجه یک روزه را ۱۰ هزار تومان ذکر کرد و گفت: در حالی که قیمت مصوب چهار هزار و ۲۰۰ تومان است و باید شرایطی فراهم شود تا جوجه با قیمت مصوب در اختیار مرغدار قرار گیرد.

اخبار مرتبط

جوجه ریزی یک میلیون قطعه ای در بهشهر/ تولید 2600 تنی

263 میلیون جوجه یکروزه در آمل تولید شد

جوجه ریزی ۶ میلیون قطعه‌ای در قائم شهر

0 نظر

ارسال نظر

capcha