روزهای سیاه کرونایی در مازندران؛ ۱۰۰۱ مرگ در ۱۳۶ روز

روزهای سیاه کرونایی در مازندران؛ ۱۰۰۱ مرگ در ۱۳۶ روز

تعداد قربانیان کرونا در مازندران با ثبت آمار عجیب ۳۸ نفر در یک شبانه‌روز پس از این که سه روز پیاپی آمار ۲۴ مرگ کرونایی ثبت می‌شد به ۲۳۹ نفر از یکم مرداد تا ۱۱ مرداد رسید و تعداد مجموع مرگ‌های کرونایی این استان از ابتدای امسال تا روز یازدهم مرداد را به ۱۰۰۱ نفر رساند. به عبارتی دیگر طی ۱۳۶ روز ۱۰۰۱ نفر در بیمارستان‌های مازندران بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند که میانگین ۷.۳ مرگ در روز طی سال جاری را برای مازندران ثبت می‌کند.

مرگ ۳۸ نفر در بیمارستان‌های مازندران طی شبانه‌روزی که مجموع جان‌باختگان کرونایی کشور ۳۷۸ نفر بود سهم بیش از ۱۰ درصدی مازندران در مرگ‌های کرونایی ایران را نشان می‌دهد. این رقم برای استانی که کمتر از ۴ درصد جمعیت کشور را دارد رقمی فراتر از بحران است.

 این در حالی است که میانگین مرگ‌های کرونایی مازندران طی ۱۳ ماه –اول اسفند ۱۳۹۸ تا پایان اسفند ۱۳۹۹- حدود ۶.۳ نفقر در روز بود که یک نفر کمتر از میانگین امسال است. این آمارها نشان می‌دهد که وضعیت کرونایی مازندران وخیم‌تر از سال گذشته است و با وجود آغاز واکسیناسیون و موجود بودن بسیاری از مایحتاج بهداشتی برای پیشگیری از کرونا، ضریب نفوذ این ویروس در این استان بسیار بیشتر شده است.

تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های مازندران

همه این آمارها نشان می‌دهند که مازندران در بدترین شرایط کرونایی و بحرانی‌ترین وضعیت از نظر همه‌گیری قرار دارد. به طوری که ظرفیت بیمارستان‌ها برای نخستین بار به طور کامل تکمیل شده و در برخی شهرستان‌ها نیز مقدمات برپایی مراکز موقت بستری و ارائه خدمات درمانی در حال انجام است. دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از امروز با توجه به پر شدن ظرفیت بیمارستانی این شهرستان، بخشی از بیماران را در سالن ورزشی مخابرات پذیرش می‌کند تا نخستین بیمارستان موقت مازندران در دوران شیوع کرونا رسما فعال شود.

در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان کرونایی در مازندران به بیش از ۳۵۰۰ نفر رسیده که در مقایسه با ظرفیت ۴۵۰۰ تختخوابی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی مازندران رقمی بسیار زیاد به حساب می‌آید. مشاهدات میدانی خبرنگار همشهری نیز نشان می‌دهد که شرایط در بیمارستان‌های مازندران کاملا بحرانی است.

در بیمارستان امام علی(ع) آمل حدود ۵۰ تخت موقت به ظرفیت بیمارستان اضافه شده و حتی بخش کودکان نیز چند روز است که به پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافته است. برخی بیماران در تخت‌هایی که خارج از اتاق‌ها و در محیط‌های عمومی بیمارستان قرار داده شده‌اند بستری هستند. وضعیت آمل شرایطی فراتر از بحران دارد و کنترل کرونا از دست مسئولان این شهرستان به طور کامل خارج شده است.

اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha