درصد قبولی دانش‌آموزان مازندران بالاتر از میانگین کشوری است

درصد قبولی دانش‌آموزان مازندران بالاتر از میانگین کشوری است

علی دهقان از بررسی و تحلیل آماری امتحانات نهایی پایه دوازدهم استان مازندران خبر داد و اظهار داشت: پس از تصحیح اوراق و ثبت نمرات در سامانه‌های مربوطه، امتحانات نهایی خرداد 1400 را مورد تحلیل قرار داده‌ایم.

وی ادامه داد: این تحلیل آماری در 4 رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی در دو بخش درصد قبولی و میانگین نمره ورقه در استان انجام شده است که در همه زمینه ها با توجه به شرایط کرونایی و اختلالات ایجاد شده در آموزش، از درصد بالاتری به نسبت میانگین کشوری برخوردار بودیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: درصد قبولی دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی خرداد 1400 در رشته ریاضی فیزیک 1.89 درصد بالاتر از میانگین کشوری و در رشته علوم تجربی نیز 5.21 درصد بالاتر از میانگین کشوری بود.

وی افزود: در رشته علوم انسانی با قبولی 86.59 درصدی از میانگین کشوری 9.71 درصد بالاتر و در رشته علوم و معارف اسلامی نیز 3.71 درصد  بالاتر از میانگین کشوری بودیم.

دهقان بیان داشت: تعداد 31 نفر از دانش‌آموزان استان در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی دارای معدل ورقه 20 بودند.این دانش‌آموزان در مدارس عادی دولتی، نمونه دولتی، غیردولتی و مدارس استعدادهای درخشان در شهرستان‌های ساری، بابل، بهشهر، تنکابن، نور، نوشهر و چالوس تحصیل کرده‌اند.

اخبار مرتبط

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

اجرای پویش "همکلاسی مهربان" در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha