رازجویان: اعضای جدید شورای شهر به تحمیل نیروی جدید به شهرداری‌ها فکر نکنند

رازجویان: اعضای جدید شورای شهر به تحمیل نیروی جدید به شهرداری‌ها فکر نکنند

مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران صبح امروز در جلسه آموزشی با اعضای جدید شورای اسلامی شهرهای استان مازندران که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: منتخبان مردم باید منافع شهر را در پارلمان شهری پیگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر باید بر عملکرد شهرداری نظارت داشته باشد،  افزود: مردم انتظار دارند اعضای شورای اسلامی شهر در محور قانون گام برداشته و از حقوق مردم دفاع کنند.

رازجویان آشنایی و افزایش آگاهی منتخبان مردم به قوانین و وظایف خود را اقدامی ضروری دانست و ادامه داد: اعضای شورای شهر از تمام اختیارات قانونی خود برای دفاع از حقوق شهروندان استفاده کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، تصریح کرد: شورا یک خرد جمعی و نهاد مدنی برخواسته از دل مردم است لذا جمهوری اسلامی ایران نظامی پویا و مردم‌سالار است.

این مسؤول با تاکید بر اینکه توسعه تمام شهر باید اولویت شهرداری و شورا باشد، گفت: مصوبات شورای اسلامی شهر باید توسعه تمام نقاط و محلات شهری را در بر بگیرد.

وی ادامه داد: اگر عضو شورا در مسیر فعالیتش خدا، وجدان و مردم را سه ناظر بر عملکردش بداند از مسیر واقعی خود منحرف نخواهد شد.

رازجویان با اشاره به انتخاب شهردار توسط شورای اسلامی شهر، اضافه کرد: برای انتخاب شهردار ملاک‌های قانونی وجود دارد لذا اعضای شورا باید در چارچوب قانون، شهردار را انتخاب کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران، بیان کرد: ایجاد درآمد پایدار ضرورت امروز شهرداری‌ها است و ماده صد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها محسوب نمی‌شود.

این مسوول اعضای شورای شهر را موتور محرک و مغز متفکر شهرداری دانست و افزود: اگر به شعار "ما می‌توانیم" اعتقاد داشته باشیم با ظرفیتی که قانون برای شورای شهر دیده می‌توان اقدامات موثری برای مردم انجام داد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر باید در تصویب بودجه شهرداری، نظارت کافی داشته باشد، اظهار کرد: تنها با نظارت صحیح می‌توان شهرداری را در مسیر خدمت به مردم و پرهیز از حواشی هدایت کرد، زمانی یک شهر به نقطه ایده‌ال خواهد رسید که شورای شهر و شهرداری در زمان مناسب تصمیمات کارشناسی‌شده را اتخاذ و اجرایی کنند.

رازجویان عدم همراهی شورای شهر با شهردار را عامل کندی سرعت توسعه شهر دانست و تاکید کرد: گرفتن نیرو در شهرداری‌ها ممنوع است و اعضای جدید شورای شهر به‌دنبال تحمیل نیروی جدید به شهرداری‌ها نباشند.

معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به ضرورت تعامل بین شوراها با تمام دستگاه‌های اجرایی، ادامه داد: منابع درآمدی باید صرف توسعه شهر و حل مشکلات شهروندان شود نه اینکه صرف حقوق نیروهای تحمیلی به شهرداری شود.

این مسؤول ارائه خدمات مطلوب به مردم را وظیفه شهرداری دانست و گفت: تمام امورات فرهنگی، بهداشتی، عمرانی، زیست‌محیطی، اجتماعی و غیره باید در برنامه شوراها و شهرداری‌ها دیده شود.

اخبار مرتبط

در چند سال اخیر در راستای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با تعدادی از دهیاران و شهرداران متخلف برخورد قانونی صورت گرفت

۸ میلیارد تومان به آتش نشانی های مازندران کمک شد

هیچ عذری برای کم‌کاری در مناطق محروم مازندران پذیرفته نیست

0 نظر

ارسال نظر

capcha