برق ۳۸ اداره و ۹۰ بانک پرمصرف در مازندران قطع شد

برق ۳۸ اداره و ۹۰  بانک پرمصرف در مازندران قطع شد

سید کاظم حسینی اظهار کرد: ۶۰ اکیپ در شهرستان‌های استان پایش مصرف برق بیش از ۵۰۰ مشترک اداری شامل ادارات، بانک‌ها و نهادهای عمومی غیردولتی را پایش می‌کنند و در صورتی که به مصوبه ۹ خرداد هیئت وزیران مبنی بر ضرورت کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق در این مراکز نسبت به مصرف سال قبل عمل نکنند، برق آن‌ها را قطع می‌کنند.

وی افزود: از زمان ابلاغ این مصوبه در استان تا کنون مجموعا برق ۱۲۸ مشترک اداری شامل ۳۸  اداره و ۹۰ شعبه بانکی در استان قطع شده که به استفاده از ژنراتور روی آوردند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مصوبه هیئت وزیران از ۲۵ خرداد در قالب بخشنامه‌ استانی از سوی استاندار به همه دستگاه‌های اجرایی و اداری و نهادهای عمومی استان ابلاغ شد و در حال اجراست.

سرپرست شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به وضعیت مصرف برق در مازندران طی روزهای اخیر و پایداری شبکه اظهار کرد: در روزهای گرمی که طی هفته گذشته تجربه کردیم رکورد مصرف شکسته شد و در صورتی ‌که خاموشی اعمال نمی‌شد از ۲۴۰۰ مگاوات مصرف هم عبور می‌کردیم.

حسینی کارنامی افزود: خوشبختانه با انجام برخی برنامه‌های کنترلی در کشور و استان چند روز است که هیچ خاموشی طبق برنامه‌ریزی‌های احتمالی روزانه در استان نداریم و فقط در برخی موارد به دلیل حوادث و مشکلات فنی قطعی‌های موقت را در برخی مناطق استان شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز روزهای بدون خاموشی برق را در استان سپری می‌کنیم که لازم است بحث مدیریت مصرف جدی گرفته شود. لازم است همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم بدون خاموشی از روزهای گرم تابستان عبور کنیم که این مهم تنها باتوجه به مصرف بهینه و درست برق محقق می‌شود.

اخبار مرتبط

اظهارات رئیس بانک مرکزی در نسبت دادن افزایش نرخ ارز به مزد کارگران اشتباه است

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha