عفاف و حجاب از مسائل مهم فرهنگی کشور است

عفاف و حجاب از مسائل مهم فرهنگی کشور است

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب، گفت: عفاف و حجاب یکی از مسائل مهم حوزه فرهنگی کشور است و امیدواریم دولت منتخب نسبت به مسئله عفاف و حجاب رویکرد جدی و حمایتی داشته باشد.

وی با تبریک فرا رسیدن سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا سلام الله علیها و اشاره به فرا رسیدن هفته عفاف و حجاب ضمن گرامیداشت این ایام، اظهار داشت: متأسفانه در تمامی دولت‌ها رویکردها نسبت به موضوع حجاب و عفاف سیاسی برخورد شد و امیدواریم با روی کار آمدن دولت منتخب نسبت به این موضوع و مسئله مهم برنامه ریزی و رویکرد حمایتی صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش خانواده‌ها و سبک زندگی و تأثیرات مهم آن در حوزه حجاب و عفاف، افزود: موضوع حجاب و عفاف یک مسئله بسیار مهم و ضروری است و نهادینه کردن آن در جامعه نیازمند هم افزایی همه بخش‌های اجرایی و فرهنگی کشور است که باید برای آن برنامه ریزی دقیق و هدفمند داشت.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ایجاد تسهیلات مناسب و رفع موانع ازدواج، تصریح کرد: متأسفانه با توجه به شرایط امروز کشور و برخی مشکلات اقتصادی شاهد کاهش روند تشکیل خانواده و ازدواج از سوی جوانان هستیم که به هیچ وجه این روند قابل قبول نیست و یکی از مهم‌ترین اقدامات در این بخش همین مانع زدایی ها در بخش ازدواج و تشکیل خانواده است.

حجت الاسلام شکریان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برنامه ریزی دشمنان برای تضعیف و تخریب جایگاه خانواده در جوامع اسلامی، تاکید کرد: امروز دشمنان مهم‌ترین کانون جوامع اسلامی که همان خانواده است را مورد هجمه و تخریب قرار داده‌اند و می‌خواهند با آسیب وارد کردن و تضعیف خانواده به اهداف خود در جوامع اسلامی دست پیدا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در پایان ضمن اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در حوزه حجاب و عفاف، خاطر نشان کرد: امروز مهم‌ترین مشکل در بخش عفاف و حجاب اجرایی شدن و عملیاتی شدن قانون این حوزه است و متأسفانه با افزایش آسیب‌های اجتماعی به این حوزه هم آسیب‌های جدی وارد شده است که باید برای مقابله با آن برنامه ریزی دقیق، هدفمند و اراده جدی داشت.

اخبار مرتبط

ضرورت تدوین استراتژی بلندمدت صادرات غیرنفتی کشور

مازندران در واکسیناسیون کرونا در صدر استان های کشور قرار دارد

قراخیل قائمشهر به عنوان روستای قرآنی کشور در سال 1400 برگزیده شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha