نخستین مهدکودک اصلاح و تربیت مازندران در ساری ساخته می‌شود

  نخستین مهدکودک اصلاح و تربیت مازندران در ساری ساخته می‌شود

از مازندران، علی استادی در حاشیه بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران از کانون اصلاح و تربیت و زندان ساری بر همکاری های لازم در تکمیل پروژه‌های نیمه کاره و ساخت مهد کودک در زندان ساری تأکید کرد.

وی افزود: سیاست سازمان زندانها و به تبع اداره کل زندان‌های استان تحقق شعار سازمانی تبدیل زندان‌ها و مراکز تأمینی و تربیتی به آموزشگاه نیکی‌ها است.

مدیرکل زندان‌های مازندران تصریح کرد: بر این نظر هستیم با تلاش مضاعف و بهره‌گیری از تمامی استعداد ها و ظرفیت‌های قانونی، مادی و معنوی موجود تغییر نگرش بنیادی در مددجویان ایجاد تا آماده بازگشت موفق به جامعه و فضای کسب و کار شوند.

استادی، اشتغال و حرفه آموزی را از اولویت‌های ابلاغی رئیس قوه قضائیه در سند تحول قضائی دانست و بیان کرد: به منظور تحقق این اصل مجموعه زندان‌های مازندران بویژه کانون اصلاح و تربیت که محل نگهداری اطفال و نوجوانان بزهکار و آسیب دیده بوده، کارگاه‌های متعدد حرفه آموزی و اشتغال از جمله کارگاه خیاطی، منبت و معرق کاری، کارگاه پرورش قارچ دکمه ای، مزارع تولید سبزیجات و کشت شالی در فضای پیرامونی کانون ایجاد تا با گذر از این مسیر اصلاحی و تربیتی بازگشت شرافتمندانه به جامعه داشته باشند.

مدیرکل زندان‌های استان مازندران با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر زندان زدایی و گسترش و توسعه مجازات‌های جایگزین حبس، گفت: راه اندازی مرکز مراقبت الکترونیک استان و۲۴ اتاق دادرسی الکترونیکی در  همین راستا ایجاد و ساماندهی شده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز اقدامات انجام شده در زندان‌های مازندران را  بسیار مناسب و شایسته تقدیر دانست.

غلامی بر اهمیت بررسی‌های کارشناسانه و ایجاد فضای ندامتگاهی مناسب جهت نگهداری و انجام اقدامات اصلاحی و تربیتی تأکید کرد و در خصوص تأمین اعتبار قول همکاری داد.

وی در این بازدید از مجموعه فرهنگی و تربیتی، کارگاه‌های اشتغال و حرفه آموزی و مرکز مراقبت الکترونیکی مستقر در کانون و پروژه نیمه کاره و در دست اقدام زندان نسوان و بازداشتگاه مرکزی دیدن کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران در فضای بسیار صمیمانه در جمع کارکنان و مهرجویان کانون اصلاح و تربیت حاضر و با آنان گفت‌وگو نمود.

غلامی در ادامه از بند نسوان زندان ساری نیز بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با زندانیان در جریان مشکلات اجتماعی و کمبود فضای ندامتگاهی قرار گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران همچنین در خصوص ساخت اولین مهد کودک در زندان ساری و تأمین اعتبار لازم قول همکاری و مساعدت داد.

اخبار مرتبط

اعزام ۴ کاروان دانش‌آموزی به راهیان نور

۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل ۵ پروژه شهری ساری

مازندران پنجه در پنجه کرونا

0 نظر

ارسال نظر

capcha