کلاهبردار ۱۵ میلیاردی در دام پلیس فتای مازندران

کلاهبردار ۱۵ میلیاردی در دام پلیس فتای مازندران

رئیس پلیس فتای استان مازندران از دستگیری متهم به جعل و کلاهبرداری ۱۵ میلیارد ریالی با استفاده از نرم افزار رسید ساز جعلی، خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سامع خورشاد  در تشریح این خبر، بیان کرد: در پی مراجعه جمعی از شهروندان به پلیس فتا و طرح شکایت مبنی بر کلاهبرداری از آنان از سوی فردی با استفاده از یک نرم افزار رسید ساز جعلی ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، متهم به کلاهبرداری با مراجعه به فروشگاه ها اقدام به خرید کالا و با ارائه رسید بانکی جعلی در تلفن همراه خود به فروشندگان مدعی شده که وجه کالا به حساب فروشندگان واریز شده و کالای مورد نظر را دریافت و از این طریق کلاهبرداری می کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران، اظهار کرد: برابر اظهارات شاکیان و بررسی های به عمل آمده کارشناسان پلیس فتا دریافتند، متهم از طریق اپلیکیشن رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از فروشندگان کرده که با اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی متهم شناسایی و با هماهنگی قضائی در پایتخت دستگیر شد.

خورشاد، افزود: متهم که مردی ۲۷ ساله بوده به اتهام کلاهبرداری از حساب ۸۷ شهروند در سطح کشور به ارزش ۱۵ میلیارد ریال پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی با هشدار به شهروندان، از آنان خواست ؛سامانه پیامکی حساب بانکی خود را همواره فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه پس از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

خورشاد خاطر نشان کرد : سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۱۱۲۱۸۲۴۷۱۵به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha