غذاهایی که فقط در شهر ساری می‌توانید امتحان کنید

غذاهایی که فقط در شهر ساری می‌توانید امتحان کنید

کی از هیجان‌انگیزترین تجربیاتی که در سفر به شهرهای مختلف، خصوصا شهرهای شمال ایران می‌توان تجربه کرد، تجربه چشیدن طعم‌ها و مزه‌های غذاهای مختلف سنتی و محلی است. شهر ساری، یکی از شهرهای شمال ایران است که از تنوع بی‌نظیری در طعم و مزه‌ی غذاهای محلی و بومی برخوردار است. شهر ساری، خصوصا در ایام تابستان، یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین شهرها برای سفرهای تابستانی محسوب می‌شود. اگر قصد سفر به شهر ساری و خرید بلیط پرواز تهران ساری را دارید، خواندن این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله شما را با بهترین غذاهای شهر ساری آشنا می‌کنیم. در پایان یکی از بهترین وب سایت‌ها را برای رزرو پرواز به مقصد ساری، به شما معرفی خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

شیشه‌ناز، معروف‌ترین و لذیذترین غذای شهر ساری

در سفرتان به شهر ساری، توصیه می‌کنیم حتما اسم این غذا را به خاطر بسپارید تا در یکی از رستوران‌های سنتی ساری آن را سفارش دهید. این غذای خوشمزه محلی ترکیبی‌ است از گوشت گوسفند و یا گوساله بدون استخوان، روغن، پیاز، دانه ی انار، آب انار ترش، تخم مرغ به همراه ادویه‌های محلی و گردو.

ترش سماق، پر طرفدارترین غذای سنتی میان مردم مازندران

همانطور که از نام این غذا هم پیداست، این غذای سنتی خوشمزه طعم ترش و لذیذی دارد و در میان مردم استان مازندران و به خصوص شهر ساری، بسیار پر طرفدار است.

کئی انار، طعم بی‌نظیر کدو و انار

یکی از جدیدترین مزه‌هایی که در سفرتان به شهر ساری می‌توانید تجربه کنید، خورش کئی انار است که ترکیبات اصلی آن، کدو و انار است. کئی در زبان محلی شهر ساری، به معنای کدو است. وجود انار و رب انار در غذاهای سنتی و محلی بسیار رایج و پرطرفدار است.

مالابیج، پرطرفدارترین غذاهای سنتی میان مردم رشت و ساری

یکی دیگر از غذاهایی که حتما توصیه می‌کنیم در سفرتان به شهر ساری یا رشت امتحان کنید، مالابیج یا مالاتا است. این غذا، یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای سنتی دریایی است.

برای خرید بلیط هواپیمای ساری به چه وب سایتی مراجعه کنیم؟

یکی از بهترین وب سایت‌هایی که می‌توانید برای تهیه بلیط هواپیما به مبدا یا مقصد ساری مثل بلیط هواپیما ساری تهران به آن مراجعه کنید، وب سایت اسنپ تریپ است. اسنپ تریپ به شما این تضمین را می‌دهد که بتوانید با چند کلیک ساده، مناسب‌ترین قیمت بلیط هواپیما به ساری یا شهرهای دیگر را خریداری کنید. علاوه بر این، با استفاده از تقویم قیمتی و جستجو در بازه‌هایی قبل و بعد از تاریخ انتخابی‌تان می‌توانید از بین قیمت‌های موجود در روزهای مختلف هفته، بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

اخبار مرتبط

بسیج استادی ماجرای آتش‌­سوزی­ تالاب میانکاله و خشکی رودخانه چالوس را بررسی می‌کند

16 میلیاردی تسهیلات رونق تولید‌ در سوادکوه‌شمالی پرداخت شد

برداشت گیلاس در روستا‌های رامسر

0 نظر

ارسال نظر

capcha