وقوع ۱۱ فقره آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست مازندران

وقوع ۱۱ فقره آتش‌سوزی در مناطق تحت مدیریت محیط‌زیست مازندران

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از ۱۱ فقره آتش‌سوزی از اول سال ۱۴۰۰ تاکنون در پناهگاه حیات وحش میانکاله، جنگل‌های آمل و نوشهر به وقوع پیوست که با تلاش محیط بانان به طور کامل مهار شد.

علی اکبر یداللهی با اعلام این خبر اظهار کرد: از اول سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۰۰۰ مترمربع از جنگلهای آمل و نوشهر دچار حریق شدند که با حضور به موقع محیط بانان منطقه، آتش سوزی به طور کامل مهار شد.

وی ادامه داد: ۹ مورد آتش سوزی نیز در پناهگاه حیات وحش میانکاله رخ داد که مجموعاً ۵۰ هکتار از اراضی این پناهگاه دچار حریق شد که با حضور محیط بانان مستقر در پناهگاه حیات وحش میانکاله، آتش سوزی ها مهار شد.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران علت عمده این آتش سوزی ها را در دست بررسی و عمدتاً با منشاء انسانی اعلام کرد و افزود: در آتش سوزی های اخیر در پناهگاه حیات وحش میانکاله ۶۰ درصد سازیل و ۴۰درصد انارستان دچار حریق شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران، یدالهی ادامه داد: با توجه به عدم تخصیص اعتبار برای احداث پایگاه اطفاء حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله، یک دستگاه لودر بصورت استیجاری به همراه دو دستگاه خود روی آتش نشانی  جهت اطفاء حریق در پاسگاه مرکزی میانکاله مستقر شده است.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران افزود: با توجه به پیگیری های زیاد این اداره کل جهت خرید یک دستگاه لودر، متاسفانه همچنان بعد از ۳ سال هیچ اعتبار استانی و ملی به این امر اختصاص داده نشده است.

اخبار مرتبط

هشدار وقوع دمای بالای ۴۹ درجه و احتمال آتش‌سوزی‌ مراتع

برگزاری جلسه هیئت مدیره سازمان آتش نشانی

آتش سوزی 12 باب مغازه در امیرکلا بر اثر اتصال سیم برق

0 نظر

ارسال نظر

capcha