ماجرای ۱۸ سؤال تکراری آزمون تیزهوشان

ماجرای ۱۸ سؤال تکراری آزمون تیزهوشان

بیستم خرداد سال جاری آزمون ورودی دوره متوسطه اول مدارس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) برگزار شد. در این آزمون ۸ سؤال دقیقاً مطابق سؤالات از پیش نوشته شده دکتر علی قصاب بود؛ این اتفاق زمانی شگفت انگیزتر شد که روز بعد در آزمون ورودی دوره متوسطه دوم مدارس استعدادهای درخشان ۱۰ سؤال عیناً تکراری دیگر از تألیفات و گردآوری های ایشان داده شد.

دکتر علی قصاب دانش آموخته ریاضی دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سال جاری ۱۸ سؤال آزمون های تیزهوشان از تألیفات من بود و از این میان ۱۵ سؤال از کتاب فرمول یک بود که بهمن ۱۳۹۹ آن را منتشر کرده ام.

وی افزود: این اتفاق جدیدی نیست، سال گذشته نیز دو سؤال آزمون ورودی مدارس تیزهوشان عیناً از کتاب من کپی شده بود اما برای آزمون سال جاری اصلاً انتظار ۱۸ سؤال تکراری را نداشتم. با دیدن ۸ تست تکراری در آزمون پایه ششم و ۱۰ تست تکراری در آزمون پایه نهم بسیار شگفت زده شدم.

این مدرس تفکر، هوش و خلاقیت با اشاره به سطح برگزاری آزمون  تیزهوشان عنوان کرد: آزمون های ورودی مدارس استعدادهای درخشان در سال جاری نسبت به آزمون های سال های گذشته منسجم تر و بسیار کم اشکال تر بود و باید به مقامات مسئول و طراحان سؤالات این آزمون خداقوت و خسته نباشید گفت.

اخبار مرتبط

خیلی خوب‌ها جواز رقابت برای مدارس تیزهوشان را دارند

0 نظر

ارسال نظر

capcha