واریز ۱۴۰ میلیارد تومان به حساب گندمکاران مازندران

واریز ۱۴۰ میلیارد تومان به حساب گندمکاران مازندران

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: از زمان آغاز عملیات خرید تضمینی محصولات کشاورزی در استان تاکنون ۵۲ هزار و ۷۷۲ تن گندم از کشاورزان خریداری شد که اسناد ثبت شده در سامانه بانک به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان بابت مطالبات این افراد تاکنون پرداخت شده است.

عباسعلی وفائی نژاد با بیان اینکه کیفیت گندم تولیدی مازندران بالاتر از سایر استان‌های کشور است، افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته همواره بخشی از گندم مرغوب استان به خارج از استان حمل و نقل می‌شد که با مصوبه شورای آرد و نان و با هماهنگی نیروی انتظامی، خروج گندم از استان ممنوع و در واقع مدیریت شده است.

وفائی نژاد با اشاره به اهمیت خرید تضمینی محصولات اصلی که جنبه امنیت ملی غذایی دارد، گفت: برای دستیابی به خرید حداکثری گندم و دانه روغنی کلزا باید از همه ظرفیت‌های موجود در استان از جمله شرکت‌های تعاون روستایی، کشاورزان، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستا‌ها بهره گیری شود.

او افزود: به منظور تسهیل در تحویل و فروش گندم مازاد بر نیاز کشاورزان زحمتکش استان تعداد ۵ مرکز به مراکز سال گذشته اضافه شد و ۲۸ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه‌های آرد سازی و سیلو‌های بخش خصوصی و مراکز تعاونی روستایی در نظر گرفته شده که بنا به نیاز شهرستان‌ها بازگشایی خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: گندم تولیدی کشاورزان مازندرانی با ۴ درصد افت مفید و ۱ درصد غیر مفید هر کیلو گندم به قیمت ۵ هزار تومان خریداری می‌شود.

وفائی نژاد افزود: با توجه به تلاش‌ها و پیگیری‌هایی که در استان و کشور صورت گرفت و همچنین ثبت اسناد در سامانه، مابقی مطالبات کشاورزان عزیز به زودی و به صورت مرحله‌ای از طریق بانک عامل به حساب آن‌ها پرداخت خواهد شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی مازندران همچنین در پایان به خرید دانه روغنی کلزا در استان اشاره کرد و گفت: ۸ هزار و ۲۹۳ تن کلزا تاکنون از کشاورزان مازندران خریداری شد که اسناد ثبت شده در سامانه بانک به مبلغ ۳۴ میلیارد و ۸۸۳ میلیون تومان بابت مطالبات این افراد تاکنون پرداخت گردید که امید است در ادامه براساس ثبت اطلاعات ورودی بانک نسبت به پرداخت طلب کشاورزان اقدام شود.

اخبار مرتبط

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

رهایی یک محکوم به قصاص نفس در شهرستان آمل

0 نظر

ارسال نظر

capcha