همایش «ملی هزاره شیخ طبرسی» به میزبانی در دانشگاه آزاد قائم‌شهر برگزار می‌شود

همایش «ملی هزاره شیخ طبرسی» به میزبانی در دانشگاه آزاد قائم‌شهر برگزار می‌شود

اسدپور اظهار داشت: معرفی زندگی، آثار و بازنشانی نسخ خطی آثار مفقوده شیخ طبرسی، شیخ طبرسی و ابن شهرآشوب، شیخ طبرسی و عالمان دینی مازندران، استادان و شاگردان شیخ طبرسی، اندیشه‌های کلامی شیخ طبرسی در الاحتجاج، اندیشه‌های فقهی شیخ طبرسی و مسائل فقهی در الاحتجاج و تحلیل احادیث منقول در الاحتجاج از محور‌های این همایش است.

رضا اسدپور، بررسی مناظرات بین الادیانی در الاحتجاج، تأثیر شیخ طبرسی بر عالمان پس از خود و معرفی معارف شیعی، مسائل حقوقی در الاحتجاج، تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی طبرستان در عصر شیخ طبرسی، محور دانش‌آموزی با فراز‌هایی مانند مسابقه، مقاله‌نویسی، پوستر، روزنامه دیواری، نقاشی، عکاسی و ... را از دیگر محور‌های این همایش دانست.

وی مهلت ارسال چکیده مقالات را ۳۱ خرداد سال جاری اعلام کرد و افزود: اگر کسی نتوانست در این تاریخ چکیده را ارسال کند، می‌تواند ۳۱ شهریور با مقاله کامل ارسال کند. تاریخ اعلام نتایج داوری ۳۰ مهر سال جاری بوده و همایش ۲۴ و ۲۵ آذر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

دبیر علمی همایش ملی هزاره شیخ طبرسی تصریح کرد: ارائه مقاله به‌صورت شفاهی، مجازی و پوستر، اعلام نتایج زودهنگام و صدور تأئیدیه پذیرش مقالات حداکثر ۱۰ روز کاری پس از داوری، چاپ مقالات برتر در مجلات علمی، پژوهشی و مجلات با نمایه ISI و ISC، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه تخصصی را از دیگر برنامه‌های همایش ملی هزاره شیخ طبرسی است.

اخبار مرتبط

امامزاده‌ای که با خیانت رضاخان تخریب و تبدیل به بیمارستان شد

۴۳ مقاله علمی به سومین همایش ملی حماسه ششم بهمن ارسال شد

جشنواره شاخه نبات در دانشگاه علوم پزشکی بابل

0 نظر

ارسال نظر

capcha