آغاز تزریق دُز دوم واکسن ایران و کوبا، فردا در مازندران

آغاز تزریق دُز دوم واکسن ایران و کوبا، فردا در مازندران
مدیر اجرایی فاز سوم واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران گفت: کارآزمایی مطالعات فاز سوم واکسن کرونا تولید مشترک انستیتو پاستور ایران و فنیلای کوبا همزمان در هر دو کشور در حال پیگیری است.

دکتر احسان مصطفوی با اشاره به آغاز تزریق این واکسن در اصفهان و سپس در ۷ شهر کشور از جمله بابل و ساری و وارد شدن داوطلبان حائز شرایط در این مطلعات افزود: سهم این دو شهر در مجموع ۶ هزارنفر بوده که بر اساس برنامه ریزی انجام شده، نخستین تزریق در ۲۱ اردیبهشت امسال به اجرا درآمد.

مدیر اجرایی فاز سوم واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران گفت: با گذشت ۲۸ روز بعد از نخستین تزریق، دوز دوم واکسن ایران و کوبا فردا چهارشنبه ۱۹ خرداد در شهرستان‌های بابل و ساری آغاز شده و برای سنجش کارآیی و اثربخشی واکسن بعد از دوهفته، نیاز به ۲ تا ۳ ماه زمان دارد.

دکتر مصطفوی، استقبال عمومی از این برنامه را مثبت ارزیابی کرده و افزود: خوشبختانه تاکنون واکنش جدّی و شاخصی مشاهده نشده و عوارض جانبی واکسن ایران کوبا بسیارکم و محدود (خفیف)، گذرا و بدون نیاز به درمان بوده است.

مدیر اجرایی فاز سوم واکسن کرونای انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: انستیتو پاستور ایران همزمان با کارآزمایی بالینی واکسن مربوطه، تولید آن را آغاز کرده که پس از دریافت تایید‌های نهایی سازمان غذا و دارو، با نام تجاری "پاستورکووَک" (pastorcovac) با هدف تامین بخشی از نیاز‌های جامعه نسبت به واکسن مطمئن و اثربخش در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

رویِ خوش مازندرانی‌ها به واکسن کرونا در سایه شیوع آنفلوآنزا

۲۰۰ هزار دوز واکسن در راه مازندران

مازندران پنجه در پنجه کرونا

0 نظر

ارسال نظر

capcha