مازندران در انتخابات ۱۴۰۰

مازندران در انتخابات ۱۴۰۰

مهمترین خبر‌های امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد مربوط به انتخابات ۱۴۰۰ شامل انتخابات شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها، ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در مازندران که با هم مرور می‌کنیم.


۵۱ هزار رای اولی در پای صندوق‌های رای
رییس ستاد انتخابات استان مازندران گفت: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در استان مازندران واجد شرایط رای دادن هستند.
حسن نژاد افزود: از این تعداد، بیش از ۵۱ هزار نفر رای اولی هستند که آماده هستند تا روز ۲۸ خرداد نخستین برگه انتخاب خود را به صندوق‌های رای بیندازند.
رییس ستاد انتخابات استان مازندران با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۱۴۶ شعبه اخذ رای در مازندران برای انتخابات روز ۲۸ خرداد پیش بینی شده است افزود: بیش از ۵۰ هزار نفر در برگزاری انتخابات در استان همکاری می‌کنند.

 

انتصاب رییس ستاد مهرعلیزاده در مازندران
طی حکمی از سوی محمود زمانی قمی رئیس ستاد مرکزی دکتر محسن مهرعلیزاده از کاندیداهای ریاست جمهوری، غلامعلی ابراهیمی سوته به عنوان رییس ستاد انتخاباتی مهرعلیزاده در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان مازندران منصوب شد.
ابراهیمی سوته اصالتا" فریدونکناری و عضو حزب اعتماد ملی است که سابقه مدیریتی در استانداری‌های مازندران، زنجان، شهرداری‌های تهران و گلستان و وزارت ورزش و جوانان را در کارنامه کاری خود دارد
در سابقه فعالیت‌های انتخاباتی وی نیز جانشینی ستاد انتخاباتی خاتمی در سال‌های ۷۶ و ۸۰ در استان مازندران و جانشینی ستاد خبری کل کشور روحانی در سال ۹۶ دیده می‌شود
قرار است بزودی با استقرار و شروع به کار ستاد دکتر مهرعلیزاده در مازندران، مسئولین ارکان و ستاد‌های شهرستانی این کاندیدا در استان معرفی شوند.
پیش از این روسای ستاد‌های رییسی، رضایی و جلیلی در مازندران تعیین شده بود.


برپایی ستاد‌های انتخاباتی ریاست جمهوری در شهرستان‌ها
با آنکه اجازه برپایی ستاد‌های انتخاباتی به داوطلبان ریاست جمهوری در استان داده شد، اما تاکنون فقط ستاد‌های مردمی و مرکزی حجت الاسلام رئیسی در گوشه وکنار استان مازندران برپا شده است. همچنین ستاد انتخاباتی محسن رضایی در فضای مجازی مازندران شروع کار کرد و اقدام به جذب کاربران کرده است.
ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رییسی از کاندیدا‌های ریاست جمهوری در شهرستان بابل آغاز بکار کرد.
قائم مقام ستاد مرکزی انتخابات حجت الاسلام رئیسی در مازندران در حاشیه افتتاح ستاد در بابل گفت: ملت ایران با باوری که به اسلام و امام علی (ع) دارند نمی‌توانند بپذیرند در جامعه اسلامی که سخن از انقلاب و اهداف رهبری زده می‌شود بی عدالتی حاکم باشد.
منصورعلی زارعی عدم شفافیت را یکی از دلایل فساد موجود در کشور دانست و خاطرنشان کرد: شفافیت مهم‌ترین ابزار مبارزه با فساد است که به عنوان شعار نخست آیت الله رئیسی است.
وی با اشاره به وحدت و همبستگی مناسبی که امروز میان همه نیرو‌های انقلابی وجود دارد، خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که یک جریان میدانی، عملیاتی و سالمی که مردم می‌خواهند را به میدان بیاوریم و امروز نیاز به یک تحول در جامعه داریم.
در دیگر مناطق مازندران نیز ستاد‌های مشترک انتخابات شورای وحدت و شورای ائتلاف برپا شده است.


تغییر زمان مناظره‌های انتخاباتی
پیرو مصوبه جدید کمیسیون تبلیغات نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری که نهم خرداد به ریاست وزیر کشور برگزار شد زمان برگزاری مناظره‌های انتخاباتی تغییر کرد.
پیرو مصوبه جدید، زمان مناظره‌های مذکور برای روز‌های شنبه ۱۵ خرداد، سه شنبه ۱۸ خرداد و شنبه ۲۲ خرداد تعیین شده؛ لذا سازمان صدا و سیما ضمن تمهید و اقدام لازم برای برگزاری این مناظره‌ها فورا" مراتب را به نامزد‌ها و نمایندگان آن‌ها اطلاع دهد.
مدت زمان مناظره‌های انتخاباتی هر کدام سه ساعت خواهد بود.
پیش از این، قرار بود مناظره‌های انتخاباتی روزهای ۱۷،  ۲۱ و  ۲۵ خرداد برگزار شود.

تنور سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری رفته رفته با شروع مرحله تبلیغات داغ‌تر شده و پیش بینی می‌شود با برگزاری مناظرات صداوسیما، این رقابت به اوج خود برسد و مشخص شود رقابت اصلی بین چه نامزد‌هایی خواهد بود.


تامین برق پایدار مراکز انتخاباتی در روز ۲۸ خرداد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران گفت: تمهیدات لازم برای ارائه برق پایدار و مطمئن شعبه‌های اخذ رای در روز ۲۸ خرداد در این منطقه از سوی همکاران شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران اندیشیده شده است.
کیوان فرح زاد افزود: تکمیل بازدید خطوط فشار متوسط و مشخص کردن عیوب موجود با اولویت و اصلاح از طریق پیمانکاران طرف قرارداد، شاخه زنی گسترده در سطح شهرستان به خصوص نقاط تعیین شده اخذ رای، برنامه ریزی جهت تجهیز انبار امور به لوازم ضروری جهت رفع خاموشی‌های احتمالی، تهیه سناریوی مانور برای ایام انتخابات و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت پیمانکاران در این ایام، تجهیز مراکز کنترل اتفاقات شبکه‌ی امور‌ها به دیزل ژنراتور در راستای پدافند غیر عامل و امکان برقراری ارتباطات بی سیم و تلفنی در زمان وقوع بحران، رفع معایب روشنایی معابر اطراف نقاط احتمالی اخذ رای، سرویس و تعمیر خودرو‌های عملیاتی و بالابر جهت حفظ آمادگی کامل در ایام انتخابات از اهم این فعالیت هاست.
وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت تامین برق پایدار در ساختمان فرمانداری، تامین برق این ساختمان از دو خط مجزا و دو پست فوق توزیع مجزا امکان پذیر می‌باشد تا در صورت بروز هرگونه معایب احتمالی، برقراری برق پایدار امکان پذیر باشد.


تبلیغ برنامه‌های کاندیدا‌های شورا‌های شور و روستا
باشگاه خبرنگاران جوان مازندران برای شناسایی بیشتر شهروندان هر شهر از نامزد‌های انتخابات شورا‌ها، نسبت به معرفی آن‌ها بدون دریافت هیچ هزینه‌ای و کاملا رایگان اقدام کرده است.
نامزد‌های انتخاباتی همه شهر‌ها می‌توانند عملکرد و برنامه‌های خود را در قالب یک عکس و پوستر به آدرس @Khabarnegaranejavan_maz ارسال کنند تا به بوته قضاوت مردمی گذاشته شود.

کایِر راهی برای انتخاب درست
"کایِر" سنت دیرینه شالیکاران مازندرانی بوده که به منظور همکاری و تعاون بین کشاورزان روستا انجام می‌شود.
طبق رسم کایری، شالیکاران یک یا چند روز در زمین‌های مجاور و همسایه به کمک و کار مشغول می‌شوند و با کمک هم، زمین‌های یکدیگر را به زیر کشت می‌برند.
مردم پرتلاش و سختکوش استان مازندران با همدلی و مشارکت همگانی مانند سال‌های گذشته، روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در صحنه انتخابات شرکت می‌کنند و با انتخاب یک فرد اصلح، رای خود را در صندوق‌های رای می‌اندازند.

اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha