امکان ثبت‌نام اینترنتی برای ورود فعالان واحدهای تولیدی مازندرانی به کارگروه تسهیل

امکان ثبت‌نام اینترنتی برای ورود فعالان واحدهای تولیدی مازندرانی به کارگروه تسهیل

سیدمجتبی رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان مازندران پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه تخصصی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید که راستای اجرای قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مجلس شورای اسلامی هر هفته برگزار خواهد شد، اظهار کرد: این جلسه به مدت دو سال با دبیری خانه صمت مازندران در حال برگزاری است، که در سال ۱۴۰۰ با قوت بیشتری ادامه می‌یابد.

وی گفت: جلسات ستاد تسهیل استان به ریاست استاندار مازندران به دبیری سازمان صنعت، معدن و تجارت پیرو اجرای ماده ۶۱ و ۶۲ قانون تسهیل فضای کسب و کار برگزار می‌شود و مازندران  از ۱۳۹۹ جزو پنج استان انتخاب شده در کشور بود که بحث برگزاری جلسات کمیته تخصصی ستاد تسهیل یکی از اختیارت است.

رضوی با اشاره به مزایای برگزاری این جلسات در خانه صمت مازندران، افزود: ما از جنس صنعت و تولید بوده و با مسائل و مشکلات این بخش کاملا آشنا هستیم، از این رو در حاشیه جلسات زمان زیادی را صرف تفهیم موضوعات نمی‌کنیم، از طرفی علاوه بر اینکه یک پتانسیل قانونی پشت سر ما است سعی می‌کنیم مشکلات را در همین مقطع حل کنیم به همین خاطر بسیاری از پرونده‌ها به جلسه ستاد تسهیل نمی‌رسد.

*حل مشکلات ۷۰ درصد از پرونده‌های اقتصادی

رئیس خانه صمت مازندران با بیان روش‌های مراجعه تولیدکنندگان و ورود به این جلسات، اضافه کرد: تولیدکنندگان و بنگاه‌داران تاکنون به‌صورت مستقیم مراجعه می‌کردند که البته در جای خودش باقی است ولی الان ثبت‌نام به‌صورت اینترنتی با ورود در سایت سازمان صنعت معدن صورت می‌گیرد که مزایایی همچون نمایش اطلاعات و آمارها را به‌دنبال دارد.

این مسؤول یادآور شد: تقریبا می‌توان گفت ۷۰ درصد پرونده‌ها در همین نقطه حل می‌شود به این صورت که دو طرف ماجرا را دعوت کرده و البته قبلش مصاحبه ضمنی صورت می‌گیرد. 

وی با بیان اینکه یک دوره شکوفایی و هم یک دوره رکود صنعتی پیش روی ما قرار دارد، ادامه داد: این موضوع بستگی به نوع افکار دارد، بسیاری از بنگاه‌ها در مقابل ویروسهای اقتصادی زود از بین می‌روند ولی واحدهای استواری هم داریم که در این شرایط سخت قوی‌تر شدند.

*لزوم به حداقل رساندن موانع اقتصادی

رضوی ادامه داد: با این نوع رویکرد وارد مرحله‌ای شدیم که دیگر نمی‌توانیم از آن فرار کنیم برای اینکه به یک وضعیت پایدار برسیم باید سعی کنیم موانع را حداقل برسانیم و مسیر افول را کندتر کنیم از طرفی سیستم اقتصادی را ترمیم کنیم.

رئیس خانه صمت مازندران خاطرنشان کرد: مشکلات از یک طرف ناشی از وجه محیط بیرونی سازمان‌ها است که دز اراده سازمان‌ها نیست، بخش مهم‌تر درون سازمانی بوده و در حوزه مدیرتی است، بسیاری بنگاه‌داران سهم مدیریتی و مالکیتی را تلفیق می‌کنند که صحیح نیست برخی هم فکر می‌کنند مدیریت وراثتی است، همچنین اینکه از توان مدیران خوب استفاده نمی‌کنیم.

اخبار مرتبط

اعزام ۴ کاروان دانش‌آموزی به راهیان نور

۲۰۰ هزار دوز واکسن در راه مازندران

طبخ و توزیع ۶۱۲ هزار پرس غذای گرم بین نیازمندان مازندرانی

0 نظر

ارسال نظر

capcha