ارسال بیش از 80 مقاله به همایش ملی مازندران شناسی

ارسال بیش از 80 مقاله به همایش ملی مازندران شناسی

سید رسول موسوی‌حاجی چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران از ارسال بیش از ۸۰ مقاله علمی از سوی محققان و پژوهشگران به دبیرخانه این همایش خبر داد.

وی درباره فرآیند تدوین فراخوان مقاله، بیان کرد: پس از تشکیل شورای سیاست‌گذاری و انتخاب ارکان همایش در نخستین گام، کمیته علمی همایش با بهره‌گیری از توان و ظرفیت ۷۲ چهره علمی دانشگاهی کشور، استان و همچنین برخی چهره های اجرایی موثر استانی فعال در سطح ملی تشکیل شد.

 دبیر علمی همایش ملی مازندران شناسی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت افزود : در این راستا و پس از برگزاری جلسات حضوری و مجازی، اعضای کمیته علمی نسبت به تولید فراخوان مقاله اقدام کردند.

موسوی حاجی با بیان اینکه فراخوان مقاله این همایش شهریور ماه سال گذشته منتشر و در اختیار مراکز علمی استان قرار گرفت، اضافه کرد: این فراخوان در سه محور اصلی، تاریخ، فرهنگ و هنر مازندران، آسیب‌شناسی مطالعات انجام شده در تاریخ، فرهنگ و هنر مازندران و مازندران شناسی و ترسیم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در ۲۱ زیر محور تدوین شد.

وی به نقش کلیدی دانشگاه مازندران در برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی رییس دانشگاه مازندران، این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به ثبت رسیده است.

دبیر علمی این همایش به برگزاری دو پیش نشست علمی این همایش با حضور صاحب نظران این بخش اشاره کرد و حاجی موسوی افزود: نخستین پیش نشست علمی با موضوع آسیب‌شناسی فعالیت‌های فرهنگی دینی در مازندران به همراه سخنرانی علمی با موضوع اندیشه علوی و حاکمان علوی، بررسی ظهور و سقوط حکومت‌های شیعی مازندران در سده‌های نخست هجری، ۱۹ اردیبهشت با همکاری دانشگاه مازندران و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی استان به صورت مجازی برگزار شد.

موسوی حاجی ادامه داد: دومین پیش نشست علمی نیز ۲۶ اردیبهشت با محوریت ظرفیت‌ها و چالش پیش روی مازندران در عرصه کشاورزی و منابع طبیعی با حضور صاحب نظران و کارشناسان این حوزه با همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در بستر فضای مجازی برگزار شد.

وی از ارائه هشت مقاله منتخب متناسب با اهداف همایش در روز برگزاری این رویداد مهم علمی خبر داد و گفت: مقالات منتخب و چکیده‌های برگزیده این همایش در قالب کتاب مجموعه مقالات تدوین و به چاپ خواهد رسید.

دبیر علمی این همایش یادآور شد: علاوه بر این سیدی همایش نیز که شامل مقاله‌های سخنرانی، پوستری، چکیده و فیلم‌‌های پیش‌نشست‌های اول، دوم و اختتامیه است تا پایان خرداد آماده‌سازی و منتشر خواهد شد

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha