ورود دادگستری گیلان به ترک فعل‌ها درباره ثبت ۸ تالاب در کنوانسیون رامسر

ورود دادگستری گیلان به ترک فعل‌ها درباره ثبت ۸ تالاب در کنوانسیون رامسر

احمدرضا لاهیجان‌زاده معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها، نسبت به وضعیت تالاب‌ها در سال جاری با توجه به خشکسالی و کاهش بارش‌ها در تمام حوضه‌های آبریز هشدار داد و گفت: در سال جاری وضعیت مناسبی از لحاظ منابع آبی نداریم.

وی افزود: به دلیل کاهش بارندگی و آغاز زودهنگام گرما، ورودی به تالاب‌ها محدود شده است و در سالجاری وضعیت مناسبی از لحاظ منابع آبی نداریم.

معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: از سوی دیگر در مقایسه با خشکسالی‌های دیگر مشاهده می‌شود که در سال آبی جاری، در تمام حوضه‌های آبریز کاهش بارش یکسان داشتیم در حالی که در سال‌های قبل در زمان خشکسالی برخی از حوضه‌های آبریز شرایط نرمال داشتند.

لاهیجان‌زاده با تأکید بر اهمیت موضوع حقآبه‌ها و نیاز آبی، خطاب به مدیران، گفت: دوستان ممکن است در آینده نه چندان دور گرفتار مسئله‌ای شوند که آن هم بحث ترک فعل است؛ ترک فعل در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است، با برخی دوستان مکاتبه شده و بحث ترک فعل را با جزییات دنبال می‌کنند. به عنوان مثال دادگستری گیلان مکاتبه کرده و به تمام محورهای مربوطه ورود کرده و حتی در حد ثبت تالاب در کنوانسیون رامسر پیگیری کرده و گفته‌اند که اگر تا تاریخ مشخص شده، مستندات ارائه نشود، به عنوان ترک فعل تلقی می‌شود.

اخبار مرتبط

تلاش برای ثبت تالاب هورالعظیم خوزستان در کنوانسیون رامسر

۳۵ درصد تالاب‌های دنیا از بین رفته است

0 نظر

ارسال نظر

capcha