روشنگری نخبگان در جلب مشارکت حداکثری انتخابات تاثیر دارد

روشنگری نخبگان در جلب مشارکت حداکثری انتخابات تاثیر دارد

دکتر مجید فانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اساتید دانشگاه ها و نخبگان به عنوان گروه های مرجع به شمار می روند چون دیدگاه های آنان به خاطر آگاه بودن نسبت به مسائل و همچنین داشتن نگاه کارشناسی به امور همواره از سوی جامعه پذیرفته می شود و مردم غالبا از آنها تبعیت می کنند.

وی ادامه داد : اعتماد جامعه به این گروه های مرجع به حدی است که در زمینه های مختلف وقتی موضوعی مطرح می شود و یا مشکلی رخ می دهد ، افراد عادی جامعه به نقطه نظرات و بیان دیدگاه این گروه های مرجع توجه دارند و به نوعی آنها نقش هدایتگری را برای جامعه ایفا می کنند . 

این استاد دانشگاه گفت : در زمینه انتخابات و تاکید بر حضور حداکثری و مشارکت مردم در انتخابات نیز اساتید و نخبگان می توانند زمینه ساز این حضور باشند و در تصمیم گیری های مردم به آنها آگاهی بخشی کنند . 

وی افزود : در این برهه زمانی نیز که انتخابات مهمی را پیش رو داریم ، این گروه های مرجع می توانند ضمن دعوت مردم به حضور در پای صندوق های رای ، اثرات و تبعات این حضور یا عدم مشارکت در انتخابات بر زندگی و آینده مردم و کشور را بیان کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نور از انتخابات به عنوان راهی برای درخواست مطالبات مردمی نام برد و گفت : مردم کشورمان امروزه با مشکلات معیشتی و اقتصادی دچار هستند و عدم حضور پای صندوق های رای می تواند باعث شود افرادی که توان کار ندارند انتخاب و تصمیم گیری های کلان و اجرایی کشور به آنها سپرده شود . 

وی افزود : مردم با حضور در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح می توانند مسیر سرنوشت خود و کشور را تغییر بدهند و فردی را انتخاب کنند تا با داشتن برنامه های اجرایی مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی موجود را برطرف کند .   

دکتر فانی گفت : رییس جمهور به عنوان بالاترین شخصیت اجرایی کشور به شمار می رود و تصمیمات وی می تواند در بخش های مختلف زندگی آحاد جامعه تاثیر بگذارد. به طور مثال اینکه سیاست اقتصادی انقباضی یا انبساطی را پیاده بکند ، این مسائل بر حرکت چرخ های تولید و اقتصاد و معیشت تاثیر دارد . 

این استاد دانشگاه گفت  : پس همگان باید بدانیم که یک رای ما تنها یک رای نیست که به صندوق انداخته می شود ، بلکه هر رای ما گام برداشتن در مسیر ساختن آینده کشور است و در تصمیم گیری برای مشارکت یا عدم مشارکت در انتخابات حتما باید به این موضوع توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه حضور مردم انتخابات یک اصل بنیادین در جمهوری اسلامی ایران است ، افزود : همان طور که رهبر فرمودند انتخابات واجب عینی است و این یعنی اگر فرد در انتخابات مشارکت نکند و شرکت کند ولی رای سفید بدهد ، از نظر شرعی مشکل دارد و حرام است ضمن این از نظر سیاسی و اجتماعی هم تبعات دارد.

او ادامه داد : هر چند در زمان های قبل از انتخابات گذشته و انتخابات پیش رو دشمنان همواره از حضور کم مردم حرف می زنند ، اما مطمنا مردم در این انتخابات باز هم حضور پرشور خواهند داشت تا سرنوشت خود را رقم بزنند . 

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۸ خردادماه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

مشارکت بیش از ۶۰ درصد مازندرانی ها در انتخابات

افزایش احتمال موفقیت دولت بعد در صورت مشارکت بالای مردمی

مجموعه استوری های حضور حداکثری

0 نظر

ارسال نظر

capcha