ابطال آراء متخلفان انتخاباتی در فردای انتخابات

 ابطال آراء متخلفان انتخاباتی در فردای انتخابات

سعید یزدانی با خط و نشان کشیدن برای متخلفان انتخاباتی، اظهار داشت: با هر مسئله  که به سلامت انتخابات آسیب وارد کند به شدت برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات سالم، امن، ایجاد فضای رقابتی سالم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی از جمله اهداف راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که همه ما متولیان انتخابات نیز در جهت اجرای راهبردهای مذکور متناسب با شرح وظایف و اختیارات محوله اقدام و تمام تلاش های ما حول این اهداف است و با آنانی که با تبلیغات زودرس قصد تحت الشعاع قراردادن انتخابات را دارند، به شدت برخورد شدید قانونی و به دور از اغماض خواهد شد.

فرماندار نوشهر گفت: داوطلبان و هواداران آنها آگاه باشند که هرگونه تبلیغات پیش از موعد مقرر قانونی مستقیم و یا غیر مستقیم در قالب تشکیل کانال و یا گروه در فضای مجازی، پست یا استوری اینستاگرامی و یا تحت هر لوایحی چه توسط داوطلبان و چه هواداران آنها طبق قانون خلاف است و این قانون شکنی از سوی مراجع مربوطه مورد پیگیری و رصد قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حتی در فردای انتخابات، قانون اجازه ابطال آراء داوطلبان متخلف را داده است، تأکید کرد: چنین افرادی که از رویه‌های قانونی تمکین نمی‌کنند به طور قطع نمی‌توانند نمایندگان و اشخاص مورد اعتمادی برای مردم باشد و با توجه به آنکه انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران عظمت و اهمیت ویژه‌ای دارد به همین دلیل نباید اجازه داد تا افراد سودجو، تلاش‌ صورت گرفته برای برگزاری این رویداد مهم نظام را خدشه دار کنند.

یردانی تصریح کرد: بر همین اساس تاکنون چندین پرونده تخلفاتی برای داوطلبان در انتخابات در شهرستان نوشهر تشکیل و حتی یک داوطلب اولین کارت زرد را هم دریافت کرد که در صورت تکرار، اطلاع رسانی و پروسه کنار گذاشتن وی با توجه به بندهای قانونی در دستور کار قرار می گیرد.

اخبار مرتبط

حجت‌الاسلام زکوی: قوانین انتخابات نیاز به بازنگری دارد / رفتار نمایندگان مجلس مداخله‌گر در انتخابات شورا زیر ذره‌بین شورای نگهبان

دستگیری متخلفان شکار و صید درسه شهر مازندران

سلیلی: نتیجه بررسی انتخابات شورای شهر و روستای مازندران پایان هفته مشخص می‌شود/بازشماری آراء در تعدادی از حوزه‌های انتخاباتی

0 نظر

ارسال نظر

capcha