رتبه اول مازندران در نهضت نصیب آموزشی

رتبه اول مازندران در نهضت نصیب آموزشی

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به تلاش‌های مثبت آموزش و پرورش مازندران در جهت رفع نابرابری‌ها و عدالت آموزشی گفت: مازندران رتبه اول کشور را در نهضت نصیب آموزشی یکسان دارد.

علیرضا سعدی‌پور در وبینار تخصصی نهضت نصیب آموزشی یکسان که صبح امروز با حضور حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش و رخشانی، مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برگزار شد، عدالت آموزشی را یکی از بحث‌های استراتژیک آموزش و پرورش خوانده و گفت: یکی از راهبرد‌های اصلی برای بسط و گسترش جامعه‌ای پویا و توسعه‌یافته، اجرای عدالت آموزشی است.

او افزود: عدالت آموزشی زمینه را برای عدالت اجتماعی فراهم می‌آورد. توسعه عدالت آموزشی در واقع همان ایجاد تعادل و توازن فرصت‌های یادگیری است. یعنی هر دانش‌آموز با توجه به استعدادی که دارد باید از فرصت‌های برابر آموزشی بهره‌مند شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران سواد فرهنگی خانواده را در پیشرفت تحصیلی دانش‌آموز بسیار موثر دانسته و تصریح کرد: انتظار معجزه داشتن از فضایی بیرون از مدرسه، تنها از دست دادن فرصت‌هاست. نگاهمان به عواملی باشد که قابلیت تغییر را دارند. در همین راستا نقش معلم، جو مدرسه و ایجاد انتظارات بالا برای یادگیری موثرترین راهکار برای بالا بردن سطح یادگیری دانش‌آموزان است.

سعدی پور تأکید کرد: در نهضت نصیب آموزشی یکسان مناطق آموزشی بر اساس شاخص‌های عملکردی تقسیم بندی شدند تا برنامه‌ریزی‌ها بر اساس شناخت مسائل در واحد‌های خرد انجام پذیرد تا دقت برنامه‌ریزی‌ها بیشتر شود. در همین راستا ۴۴۹ شهرستان در سطح کشور در ۷ شاخص مورد پژوهش قرار گرفتند که سهم مازندران ۲۲ شهرستان بود.

او خاطرنشان کرد: برای اجرای این نهضت، بر اساس عوامل عدم توسعه یافتگی، شهرستان‌ها و مناطق شناسایی و بررسی می‌شوند تا برنامه عمل برای آن نوشته شود.

سعدی‌پور با اشاره به وجود ۲۰۲ مدرسه عشایری در استان مازندران گفت: تلاش‌های مثبت آموزش و پرورش مازندران در جهت رفع نابرابری‌ها و عدالت آموزشی موجب شد تا مازندران رتبه اول کشور را در نهضت نصیب آموزشی یکسان کسب کند.

اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha