پرونده مالکیت زمین دانشکده پرستاری آمل بسته شد

پرونده مالکیت زمین دانشکده پرستاری آمل بسته شد

دانشکده پرستاری و پیراپزشکی آمل که به دلیل برخی مشکلات مالکیتی طی سال‌های اخیر زمزمه‌های احتمال تعطیلی آن نیز مطرح شده بود، بالاخره پس از سال‌ها بلاتکلیفی و چالش مالکیت زمین تعیین تکلیف شد و با توافق مسئولان شهرستان و نماینده خانواده مالک زمین مقرر شد سند زمین در ازای واگذاری چند پلاک زمین دیگر انتقال داده شود.

مالکیت زمین دانشکده پرستاری و پیراپزشکی آمل به عنوان تنها دانشگاه دولتی این شهرستان طی سال‌های اخیر محل اختلاف خانواده محمودزاده و مسئولان شهرستان آمل و دانشگاه علوم پزشکی مازندران بود. این زمین متعلق به خانواده محمودزاده بود و حتی در سال‌های اخیر حکم تخریب ساختمان دانشکده نیز صادر شده بود. اما اعضای این خانواده با وجود در اختیار داشتن حکم با هدف باقی ماندن این ظرفیت آموزشی معتبر در شهرستان، رایزنی‌ با مسئولان برای رسیدن به راه حلی مناسب را در دستور کار خود قرار دادند.

آخرین گام حل اختلاف موجود بین مسئولان و خانواده محمودزاده دیروز در نشستی به ریاست علیرضا شریعت فرماندار ویژه آمل و سایر مسئولان شهرستان از جمله رئیس دادگستری، رئیس شبکه بهداشت، شهردار، رئیس دانشکده پرستاری  پیراپزشکی و نماینده خانواده محمودزاده برگزار شد که در نهایت طرفین برای واگذاری زمین به توافق رسیدند.

نماینده عالی دولت در آمل ضمن قدردانی از خانواده محمودزاده به دلیل بردباری و همراهی برای رسیدن به راه حلی مناسب و حفظ دانشکده پرستاری در آمل گفت: این خانواده با وجود داشتن حکم تخریب ساختمان پرستاری، هیچ وقت اقدام به استفاده از این حق قانونی و تخریب ساختمان دانشکده نکردند و برای حل موضوع طی سال‌های اخیر همراه مسئولان شدند.

شریعت خاطرنشان کرد: مقرر شد که شهرداری در ازای زمین ۲۴۰۰ متری خانواده محمودزاده که طی سه دهه در تصرف دانشکده پرستاری بود، ۹۰۰ متر زمین به این خانواده واگذار کنند. خانواده محمودزاده نیز مابه‌التفاوت مساحت زمین را به دانشکده پرستاری و پیراپزشکی اهدا کردند.

دانشکده پرستاری و پیراپزشکی آمل سال ۱۳۹۸ از شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور مجوز راه‌اندازی پردیس پزشکی را نیز دریافت کرد. با حل مشکل مالکیت زمین این مجموعه آموزش پزشکی، برنامه‌ریزی برای گسترش زیرساخت‌های مجموعه و راه‌اندازی پردیس پزشکی آمل نیز آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

قاچاقچی مواد مخدر در آمل دستگیر شد

مرکز نوآوری آمل گشایش یافت/ ستاری: پهنه‌های نوآوری حمایت‌ از کارآفرینان و فناوران را گسترش دادند

مرکز نوآوری و رشد شهرستان آمل افتتاح شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha