نامزدهای انتخاباتی با پرهیز از شعار مشارکت حداکثری را تقویت کنند

 نامزدهای انتخاباتی با پرهیز از شعار مشارکت حداکثری را تقویت کنند

مردم ایران همواره در طول تاریخ انقلاب اسلامی در تمامی صحنه های مورد نیاز حضور پرشور و خوبی داشته اند که یعنی اینکه آنها با برخورداری از شعور ملی بالا سعی کرده اند همواره در تمامی عرصه هایی که می دانند حضورشان سرنوشت ساز و رافع مشکلات است حضور جدی داشته باشند .

وی به سوابق انتخابات های گذشته اشاره کرد و گفت : طی چندین دهه برگزاری انتخابات برخی از نامزدها برای بدست آوردن آرای بیشتر سعی کردند با برنامه ها ، طرح ها و شعارهایی رار ارائه دهند که قابلیت اجرایی نداشته است و این مسئله باعث بی اعتمادی جامعه نسبت به انتخاب شوندگان شده است. 

استاد دانشگاههای پیام نور مازندران ادامه داد: نتیجه ایجاد این فضای بی اعتمادی در جامعه انتخاب کنندگان باعث شده است که امروز حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات به یک دغدغه تبدیل شود چرا که مسبب بروز این مسائل به دوره های پیشتر انتخابات برمی گردد و نتیجه آن را اکنون شاهد هستیم. 

بابایی دغدغه انتخابات پیش رو را شعارهای انتخاباتی غیرعملی دانست و گفت: مردم با دانش و آگاهی خود حتما به ارزیابی شعارهای انتخاباتی می پردازد و اینکه نباید این شعارها رنگ و بوی تنها تبلیغات بدهد و باید طرح ها و برنامه های قابل اجرا در خود داشته باشد. 

وی تاکید کرد : چنانچه بار دیگر در شعارهای انتخاباتی از برنامه ها و طرح هایی رونمایی و یا نام برده شود که قابلیت اجرایی نداشته باشد مطمنا می تواند در میزان حضور و مشارکت مردم تاثیر خود را بگذارد.

عضو هیات علمی دانشگاههای پیام نور مازندران مشارکت کم مردم در انتخابات را ناشی از ارائه طرح ها و برنامه غیرعملی از سوی نامزدهای انتخابات پیش بینی کرد و گفت: همانطور که همواره توصیه و تاکید بر حضور و مشارکت حداکثری می شود می بایست بستر این مهم را با همین پرهیز از شعارهای انتخاباتی اجرایی کرد. 

بابایی همچنین لمس از نزدیک مسائل و مشکلات مردم را دیگر راه برای دست اندرکاران انتخابات و نامزدهای انتخاباتی دانست که می توانند از این طریق زمینه حضور و مشارکت بیشتر مردم را فراهم کنند.

وی بر فاصله ای میان مسئولان و حاکمیت با مردم اشاره کرد و اظهار داشت که آنها مردم و حاکمیت ۲ رکن اساسی و تار و پود یک دولت-ملت و جامعه هستند که نباید به هیچ وجیه پیوند میان خود را فاصله دار کنند.

این استاد دانشگاه ادامه داد : کشور ما سالها جنگ را به عنوان یک مساله اجتناب ناپذیر پشت سر گذاشت همانطور که بسیاری از کشورهای دنیا چنین وقایعی را پشت سر گذاشته اند اما با دیدن شرایط قبل ، اکنون و تعیین چشم اندازهای آینده حرکت خود را برای پیشرفت کشور ادامه دادند . 

به گفته بابایی ، ملت ایران با وجود تمام سختی هایی که پشت سر گذاشته است همچنان عزت نفس خود را دارد ولی مسئولان و تصمیم گیران کشور باید به مسائل جامعه توجه جدی داشته باشند.

وی تاکید کرد : بازگشت مسیر انتخابات بر روی ریل خود منوط به نوع رفتار و برخورد مسئولان می باشد که بدرستی مسائل مردم را درک کرده و از شعارهای غیرعملی بپرهیزند.

اخبار مرتبط

مشارکت بیش از ۶۰ درصد مازندرانی ها در انتخابات

افزایش احتمال موفقیت دولت بعد در صورت مشارکت بالای مردمی

مجموعه استوری های حضور حداکثری

0 نظر

ارسال نظر

capcha