هنرمند خورموجی ۲۰۰ جلد کتاب به باشگاه‌های کتابخوانی دشتی اهدا کرد

هنرمند خورموجی ۲۰۰ جلد کتاب به باشگاه‌های کتابخوانی دشتی اهدا کرد

افزود: جوانان و نوجوانان مهمترین قشر جامعه هستند که باید توجه به کتاب و کتابخوانی در آنان از این سنین نهادینه شود تا آسیب های اجتماعی کاهش یافته و سطح فرهنگی در آن جامعه افزایش یابد.

وی بیان کرد: اهدای کتاب یکی از اقدامات فرهنگی موثر در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی است که در چند سال اخیر و با نگاه ویژه اقشار مختلف جامعه به این مهم موجب شده سرانه مطالعه افزایش یابد.

زارعی اضافه کرد: در زمان حاضر ۹۰۰ باشگاه کتابخوانی کودک و نوجوان در شهرستان دشتی مشغول به فعالیت در امر ترویج افزایش سرانه مطالعه در بین کودکان و نوجوانان شهرستان  هستند.

وی افزود: ابراهیم شاکری مطلق از شاعران و هنرمندان برجسته شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی است که در اقدامی شایسته ۲۰۰ جلد از کتاب‌های کتابخانه شخصی خود را به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی برای توزیع بین باشگاه‌های کتابخوانی اهدا کرد.

ابراهیم شاکری مطلق نیز گفت: اهدای کتاب یکی از راه های اشاعه فرهنگ کتابخوانی است که از ضروریات هر جامعه است.

وی اظهار کرد: فراهم کردن شرایط و دعوت به خواندن کتاب گامی اساسی در افزایش سطح آگاهی افراد بویژه نسل جوان و نوجوانان است که می‌تواند باعث جامعه‌ای پویا و شاداب شود.

شاکری مطلق افزود: باشگاه‌های کتابخوانی بستری مناسب برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و توانسته کودکان و نوجوانان را به خواندن کتاب تشویق و ترغیب کند.

وی بیان کرد: گسترش فرهنگ مطالعه، استفاده بهینه از کتاب‌ها و ترویج سنت اهدای کتاب از اهداف اصلی این اقدام بود.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در ۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

اخبار مرتبط

شاخص اهدای خون در مازندران ۲ برابر استاندارد جهانی است

اهدای خون جانبازان قطع نخاعی مازندران

تردد در جاده‌های استان مازندران به شرایط عادی بازگشت

0 نظر

ارسال نظر

capcha