اختصاص ۶۰ درصد خون‌های اهدایی برای بیماران خاص استان

 اختصاص ۶۰ درصد خون‌های اهدایی برای بیماران خاص استان

ذوالفقار تقوی با اشاره به اینکه مراکز اهدای خون در ماه رمضان فعال است، اظهار داشت: مراکز اهدای خون ساری، بابل و آمل صبح‌ها ۸ تا ۱۳ و بعد از افطار از ساعت ۲۱ تا ۳۰ دقیقه بامداد و مرکز امام رضا (ع) بهشهر و مرکز حضرت قائم قائم شهر نیز هر شب ساعت ۲۱ تا ۲۴ فعال است.

وی ادامه داد: مرکز انتقال خون تنکابن همه روزه به جز جمعه از ۸ صبح تا ۱۹ و مرکز اهدای خون رامسر و چالوس نیز در شیفت صبح برای دریافت خون از اهداکنندگان فعال هستند.

مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: مرکز اهدای خون گلوگاه چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱ تا ۲۳:۳۰ و پایگاه جویبار نیز دوشنبه و چهارشنبه هر هفته در همین ساعت میزبان داوطلبان اهداکننده خون است.

وی افزود: ۶۰ درصد خون‌های اهدایی برای چهار هزار و ۵۰۰ بیمار خاص استان مانند مبتلایان تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سرطانی اختصاص می‌یابد و با توجه به فعال بودن ۶ مرکز جراحی قلب باز در مازندران نیاز خونی استان همواره بالا است.

تقوی با بیان اینکه همه شیوه نامه‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود و تمامی وسایل کاملاً استریل و یکبار مصرف هستند، از مردم خواست اهدای خون را در این ایام فراموش نکنند.

اخبار مرتبط

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

رهایی یک محکوم به قصاص نفس در شهرستان آمل

حضور مردم قائمشهر برای تشکیل زنجیره انسانی در سواحل / بسیج ناوگان اتوبوسرانی شهرداری جهت اعزام کاروانها

0 نظر

ارسال نظر

capcha