هواپیماهای فوق سبک در خدمت جنگل‌های هیرکانی در مازندران

هواپیماهای فوق سبک در خدمت جنگل‌های هیرکانی در مازندران

رئیس سازمان فناوری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: فاز نخست پایش تغییرات پوشش جنگلی کشور امروز اجرایی می‌شود و در این طرح، تصویربرداری هوایی با استفاده از هواپیمای فوق سبک صورت خواهد گرفت.

حمید سلیمانی در مراسم راه اندازی سامانه برخط و پایش هوایی جنگل‌های هیرکانی در نوشهر که در ساختمان شماره ۲ سازمان جنگلها در چالوس برگزار شد، اظهار کرد: فاز نخست پایش تغییرات پوشش جنگلی کشور امروز اجرایی می‌شود که دربرگیرنده یک محدوده از شرق نوشهر واقع در چلندر تا آمل به عرض ۱۰ و طول ۱۰۰ کیلومتر اجرایی است.

وی تصریح کرد: چالش‌های زیادی فراروی جنگل‌های کشور است و بنابراین این چالش ها ما را به سمت استفاده و بهره گیری از فناوری‌ها برای حفظ و گسترش منابع طبیعی سوق داده است که باید حداکثر استفاده را از آن برد.

رئیس سازمان فناوری سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه فرایند گسترش کمربند حفاظتی در عرصه‌های جنگل‌های شمال و هیرکانی از جمله این اهداف به شمار می‌رود، افزود: این طرح با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اجرا می‌شود.

سلیمانی با تاکید بر اینکه تصویربرداری هوایی با استفاده از هواپیمای فوق سبک انجام می‌شود و جزو معدود موسساتی هستیم که این کار را شروع کردیم، تصریح کرد: هدف این طرح آن است که با مقیاس بالا عرصه‌ها را شناسایی کنیم تا فضا ربرای فعالیت‌های غیرمجاز و قاچاق بسته شود.

وی با بیان اینکه  نظارت و تقویت یگان هوایی برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی از دیگر اهداف اجرای این طرح است، خاطر نشان کرد: امید است با اجرای این پروژه شاهد تحولی بزرگ در مبارزه و شناسایی عوامل تخریب جنگل باشیم.

اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha