پیش‌بینی برداشت 105 تنی کلزا در بابلسر

پیش‌بینی برداشت 105 تنی کلزا در بابلسر

با بیان اینکه  کشت کلزا از سوی ۴۱ بهره بردار در ۴۵ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان انجام شد، اظهار کرد: ۳۱ هکتار از مزارع کلزا در این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر رقم دانه کلزا کشت شده در این شهرستان را هایولا ۵۰ عنوان کرد و گفت: ۲۷۵ کیلوگرم بذر روکشدار و ۱۰هزار و ۶۵۰ کیلوگرم کود اوره و سوپر فسفات به نرخ دولتی در اختیار کشاورزان این شهرستان قرار گرفت.

رحمانی با اشاره به پایش مستمر مزارع زیرکشت دانه روغنی کلزا توسط کارشناسان، اظهار کرد: تاکنون در چند مرحله، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز در سطح ۵۵ هکتار با مصرف ۳۱۱ کیلوگرم و لیتر سموم و علفکش انجام شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶ هکتار از مزارع این شهرستان به کشت کلزا اختصاص یافت و امسال با افزایش هفت برابری شاهد کشت این محصول استراتژیک هستیم، گفت: کشت کلزا می‌تواند در بهبود عملکرد گیاهان زراعی که در تناوب کشت با کلزا قرار دارند مثمر ثمر واقع شود و علاوه بر ویژگی‌های مفید و کیفیت تغذیه بالا، داشتن درصد بالای پروتئین در کنجاله و در پرورش زنبور عسل  تأثیر مثبتی داشته باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابلسر افزود: برداشت دانه روغنی کلزا از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و تا اواسط خرداد ماه ادامه دارد و پیش‌بینی می‌شود که امسال ۱۰۵ تن دانه روغنی کلزا از مزارع این شهرستان برداشت شود.

اخبار مرتبط

مرگ پسر ۶ ساله با شلیک تفنگ شکاری در فریدونکنار

سایه شوم آوار بر عمارت تاریخی شهربانی بابلسر

غرق شدن همزمان ۱۵ زن و مرد در ساحل بابلسر

0 نظر

ارسال نظر

capcha