عبور ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از مرز یک میلیارد دلار

عبور ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از مرز یک میلیارد دلار

ناظر گمرکات مازندران گفت: طی ۱۲ ماهه سال ۹۹ ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از یک میلیارد و ۹۸ میلیون دلار گذشت.

علی یوسفی‌منش با اشاره به ارزش مبادلات کالا در گمرکات مازندران، اظهار کرد: طی ۱۲ ماهه سال ۹۹ حجم تجارت خارجی گمرکات مازندران بالغ بر ۳ میلیون و ۴۵۲ هزار تن بوده است.

وی درآمد کسب شده گمرکات مازندران را از تجارت خارجی طی ۱۲ ماهه سال ۹۹ با احتساب درآمد ضمانت نامه، ۳۲۴۹ میلیارد و ۸۶۸ میلیون ریال بیان کرد و گفت: حجم انواع کالاهای صادراتی شامل فرآورده های لبنی، بستنی، سیمان، مواد پلاستیکی، کیوی و غیره از گمرکات مازندران بالغ بر ۷۴۴ هزار و ۸۳۶ تن بوده است. 

ناظر گمرکات مازندران ارزش کالاهای صادر شده طی مدت یاد شده را بیش از ۱۸۰ میلیون و ۸۲۴ هزار دلار عنوان کرد و ادامه داد: این میزان از گمرکات نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنار و آمل به مقصد ۳۶ کشور جهان نظیر فدراسیون روسیه، عراق، قزاقستان، امارات، ترکمنستان، هند و ... صادر شده است.

یوسفی منش با اشاره به حجم واردات از گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار، تصریح کرد: طی ۱۲ ماهه سال ۹۹ بیش از ۲ میلیون و ۷۰۷ هزار تن انواع کالا به ارزش ۹۱۷ میلیون و ۳۱۶ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

وی تعداد کشورهای طرف معامله واردات کالا به گمرکات مازندران را ۲۸ کشور اعلام کرد و گفت: عمده ترین این کشور ها روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، سوئیس، ترکمنستان، هلند و انگلستان بوده و کالاهای وارداتی به گمرکات مازندران شامل ۲۴ قلم کالا نظیر جو دامی، ذرت دامی، چربی ها و روغن های حیوانی، دانه های روغنی ،گندم ، چوب و تخته و غیره است.

ناظر گمرکات مازندران بیان کرد: طی ۱۲ ماهه ۱۳۹۹ ترانزیت کالا از گمرکات مازندران ۵۳ هزار و ۵۴۴ تن به ارزش ۶۳ میلیون و ۸۲ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از نظر وزنی ۱۰۴ درصد و ارزشی ۹۸ درصد رشد را نشان می دهد.

به گزارش روابط عمومی گمرکات مازندران، یوسفی منش با اشاره نوع کالاهای ترانزیت خارجی مبدا گفت: کالاهای ترانزیت شده از سه گمرک نوشهر، امیرآباد و فریدونکنار شامل کانتینر خالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، موادشیمیایی، تخته نراد و غیره که به امارات، عراق، پاکستان و مقصدمناطق ویژه اقتصادی ایران ترانزیت شده اند.

اخبار مرتبط

جریمه ۸ میلیاردی برای ۴۵ پرونده قاچاق کالا

تخریب ساخت وساز غیرمجاز میلیاردی در ۳۰ قطعه مزارع عباس آباد

صادرات ۱۸۱ میلیون دلاری از گمرکات مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha