دمای هوای مازندران ازامروز تا آخرهفته افزایش می‌یابد

 دمای هوای مازندران ازامروز تا آخرهفته افزایش می‌یابد

اداره کل هواشناسی مازندران، شرایط جوی این استان تا آخر هفته را نسبتا پایدار و از افزایش تدریجی دما در مناطق مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درساری، هواشناسی مازندران روز شنبه با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که دمای هوای این استان از فردا تا روز سه‌شنبه هفته جاری به طور میانگین بین چهار تا 10 درجه افزایش می‌یابد.

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی مازندران، شرایط جوی استان در تا اواسط هفته نیمه ابری تا ابری با کاهش دما و وزش باد شدید همراه است بگونه‌ای که در مناطق مرتفع و کوهستانی به شکل بارش باران و برف و احتمال وقوع رعد و برق خواهد بود.

بر اساس این اطلاعیه، با ورود سامانه گرم، هوای مازندران در روز دوشنبه هفته جاری در مناطق ساحلی و جلگه‌ای روند افزایشی دارد و شهروندان این استان تا روز سه‌شنبه هوای صاف تا نیمه ابری و در دامنه‌ها و ارتفاعات شاهد وزش باد گرم خواهند بود.

هواشناسی مازندران شرایط جوی این استان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر پیش‌بینی کرد و از احتمال بارش پراکنده باران و وزش باد از اواخر وقت پنجشنبه شب خبر داد.

جدول داده‌های آماری هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که دمای هوای استان در روز طبیعت در مناطق مختلف روند صعودی داشت و پل‌سفید با 31 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و رامسر با 14 درجه سانتیگراد نیز خنک‌ترین شهرهای مازندران بوده‌اند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی مازندران، دمای شهر ساری مرکز این استان در گرمترین ساعت امروز را 16 درجه سانتیگراد اعلام کرد و از روند تدریجی دما از فردا در مناطق مختلف خبر داد.

احمد اسدی اظهار داشت که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، دمای هوا از فردا تا آخر هفته در این استان روند صعودی دارد

اخبار مرتبط

مازندران از فردا در انتظار کاهش دمای هوا و رگبار

ورود جریان های گرم جنوبی همراه با افزایش دما در مازندران

مازندران پنجه در پنجه کرونا

0 نظر

ارسال نظر

capcha