پارک‌ها و تفرجگاه‌های جنگلی مازندران باز یا بسته؟

پارک‌ها و تفرجگاه‌های جنگلی مازندران باز یا بسته؟
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- نوشهر با اشاره به تعطیلات آخر هفته و روز طبیعت گفت: باز یا بسته بودن پارک‌ها و تفرجگاه‌های جنگلی منوط به مجوز ستاد کرونای استان است.

عبدالرضا سنگاری با بیان اینکه برای روز‌های تعطیل آخر هفته نیرو‌های منابع طبیعی در آماده باش کامل بسر می‌برند از شهروندان خواست چنانچه در طبیعت حضور پیدا کردند موارد ایمنی را به طول کامل رعایت کنند.

او گفت: بدلیل وجود ویروس کرونا رعایت فاصله‌های اجتماعی در مناطق جنگلی و تفرجگاه‌ها الزامی است.

مدیرکل منابع طبیعی نوشهر با اعلام کد ۱۳۹ و ۱۵۰۴ شماره امداد جنگل منابع طبیعی گفت: طبیعت دوستان چنانچه علائمی از آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی را مشاهده کردند سریعا با این دو شماره تماس گرفته تا ماموران برای اطفاء آن اقدام کنند.

 سنگاری بر ضرورت حفظ طبیعت در روز طبیعت و در سیزدهمین روز نوروز تأکید کرد و افزود: مردم چنانچه در حاشیه جنگل‌ها حضور می‌یابند قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.
 
او گفت: برای روز طبیعت هم به حدود ۶۰۰ نیروی حفاظتی ماموریت داده شده که علاوه بر صیانت از بوستان‌ها و عرصه‌های طبیعی، از خطر آتش سوزی بر اثر بی احتیاطی مسافران و طبیعت گرد‌ها جلوگیری کنند و بروشور‌هایی هم به منظور آگاهی مردم در رعایت نکات ایمنی و حفاظت از محیط زیست تهیه شده که توزیع می‌شود.

  ۳۳ پارک و تفرجگاه جنگلی در غرب مازندران وجود دارد. نوشهر، رویان، کلاردشت، چالوس، عباس آباد، تنکابن و رامسر جزو مناطق غرب مازندران به شمارمی آیند که از پارک‌ها و تفرجگاه‌های جنگلی زیبایی برخوردارند.

اخبار مرتبط

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

اجرای پویش "همکلاسی مهربان" در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha