فشار ۴۷ هزار میلیارد تومانی به مردم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

فشار ۴۷ هزار میلیارد تومانی به مردم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

محمدعلی محسنی در دیدار نوروزی با جمعی از اعضای بسیج رسانه شهرستان نوشهر با اشاره به تفاوت بودجه امسال نسبت به سال‌های گذشته، اظهار کرد: وضعیت بودجه امسال بستگی به وضعیت فروش نفت، درآمدهای مالیاتی، کسب و کار، تحریم و کرونا دارد که چگونه باشند.

وی با اشاره به دریافت مالیات از خانه های خالی و خودروهای لوکس در بودجه امسال، گفت: بسیاری از کشورهایی که درآمد نفتی ندارند سعی می کنند از سایر منابع از جمله دریافت مالیات از خودرهای لوکس با مصرف بنزین بالاتر بودجه خود را تامین کنند که کشور نیز می تواند  وابستگی خود را به درآمد نفت کاهش دهد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس در ادامه درخصوص رتبه بندی معلمان در مجلس شورای اسلامی، از دفاع از خود از رتبه بندی معلمان، بیمه کشاورزان، کارگران، قالیبافان، همسان سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و تصریح کرد: درباره  جذب نیروهای شرکتی، حق التدریسی ها، خرید خدمت و نهضتی ها تلاشهای بسیاری صورت گرفت. 

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس با بیان اینکه اغلب افراد به دلیل پایداری در مشاغل دولتی سعی در جذب شدن در این بخش را دارند، افزود: کشور ژاپن با اینکه با اینکه ۱۴۸ میلیون جمعیت دارد تنها دارای ۴۰۰ هزار کارمند است در حالیکه کشور ما با ۸۰ میلیون جمعیت بیش از ۴ میلیون کارمند دارد.

محسنی تصریح کرد: اشتغال در این کشور، اشتغال است و نباید فرقی بین بخش خصوصی و دولتی باشد و همه امکانات و امتیازاتی که در بخش دولتی وجود دارد، باید در بخش خصوصی نیز وجود داشته باشد و دولت باید بخش خصوصی را موظف کنند تا همان امکانات و امتیازات  را تأمین کند.

وی تاکید کرد: در بحث نیروهای شرکتی به جای آن که پیمانکاران یا بخش های خصوصی که خدمات دولتی را در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی بخش خصوصی بر عهده گرفتند،باید آنها را موظف کنیم که نگاه عادلانه به نیروها و کارگران خود داشته باشد

این مسئول با بیان اینکه دولت و مجلس برای برداشتن این محرومیت از روی دوش نیروهای شرکتی، جذب دولت را مطرح کرد، افزود: در طرحی دیگر قرار بود دولت به طور مستقیم با نیروهای شرکتی قرارداد ببندد اما راه درستی که کشورهای توسعه یافته در پیش گرفتند این است که این قسمت را به بخش خصوصی واگذار کردند و از سویی دیگر بخش خصوصی را موظف کردند تمامی امتیازات یک فرد را طبق قوانین پرداخت کند و بنابراین ما نیز باید به این سمت برویم.

محسنی به مزیت های  طرح ارائه خدمت و جذب نیرو به بخش خصوصی پرداخت و گفت: اگر اصل حاکمیتی بر عهده دولت گذاشته شود و دولت تنها نظارت داشته باشد و بخش های خصوصی نیز ارائه دهنده خدمات باشد، در این صورت  اگر نیروها از خدمات بخش خصوصی راضی نبودند، دولت می تواند بخش خصوصی را عوض کند و یا اگر ضرر و زیانی به شهروندی در دریافت بخش خدمات عمومی مانند خدمات برق رسید دولت می تواند بخش خصوصی ارائه دهنده خدمت را وادار به پرداخت خسارت کند.

وی از احتمال استخدام نیروهای شرکتی در مجلس جدید خبر داد و یادآور شد: بسیاری از نیروهای شرکتی دارای تحصیلات عالیه هستند که به خوبی می توانند خدمت کنند و بنابراین باید راه درست را در بحث واگذاری خدمات از طریق بخش خصوصی در پیش گرفت.

نماینده مردم نوشهر چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ارز ۴۲۰۰ تومانی یکی از بزرگترین چالش‌های بودجه‌ای بین مجلس با دولت بود، خاطرنشان کرد: بنده یکی از مخالفان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای دارو و کالاهای اساسی بوده ام چرا که مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی اعلام کرده است اگر ارز یارانه ای دارو حذف شود ۴۷ هزار میلیارد تومان به مردم فشار بیشتری وارد می شود.

محسنی ادامه داد: پیشنهاد کردم آنهایی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت کردند اما دارو وارد نکردند و به جای آن اقلام دیگری مانند زین اسب یا خوراک سگ و گربه وارد کردند باید با این افراد برخورد شود نه اینکه اصل ارز کالاهای یارانه ای حذف شود.

وی متذکر شد: تلاش ما بر این است تا به طور قطع در سال جدید همچنان با حمایت از اقشار آسیب پذیر و رفع محرومیت و کاهش تبعیض که اولویت اصلی ما است گام برداشته شود.

این مسئول با اشاره به تلاش مجلس در جهت حمایت از تولید و خانواده گفت: برای نخستین بار در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ۹۰درصد هزینه های زوج های نابارور بر روی دوش دولت گذاشته شد تا بحث فرزندآوری و افزایش جمعیت کشور تقویت شود.

اخبار مرتبط

جریمه ۸ میلیاردی برای ۴۵ پرونده قاچاق کالا

تخریب ساخت وساز غیرمجاز میلیاردی در ۳۰ قطعه مزارع عباس آباد

علائم چربی خون: فشار خون بالا، درد قفسه سینه، تشکیل لخته و ....

0 نظر

ارسال نظر

capcha