هوای مازندران چهارشنبه و پنجشنبه تا ۱۳ درجه گرم می‌شود

هوای مازندران چهارشنبه و پنجشنبه تا ۱۳ درجه گرم می‌شود

اداره کل هواشناسی مازندران در اطلاعیه خود که امروز سه شنبه منتشر کرد ، هشدار داد که دمای هوای استان از فردا چهارشنبه به صورت محسوسی افزایش می یابد که سبب تسریع در فرآیند آب شدن برف و وقوع بهمن در ارتفاعات خواهد شد.

هواشناسی مازندران شکل‌گیری و تقویت جریانات گرم‌جنوبی را علت اصلی افزایش دما توصیف و پیش بینی کرد که این سامانه با افزایش محسوس دما و وزش باد نسبتاً شدید و گرم جنوبی همراه خواهد بود. 

در این اطلاعیه همچنین نسبت به ریزش سنگ بر روی جاده ها در مناطق کوهستانی هشدار داده و تاکید شده است که شهروندان برای تردد در محورهای کوهستانی احتیاط کنند و کوهنوردان هم به ارتفاعات صعود نکنند.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی مازندران هم نشان می دهد که دمای هوای استان طی ۴۸ ساعت آینده بین پنج تا ۱۳ درجه در نقاط مختلف افزایش می یابد.

طبق این جدول ، دمای هوای ساری که امروز در گرم ترین زمان به ۱۳ درجه می رسد ، فردا چهارشنبه به ۲۳ درجه می رسد و روز پنجشنبه هم ساروی ها دمای ۲۷ درجه را تجربه خواهند کرد.

افزایش میانگین هشت درجه‌ای دمای هوا

رییس گروه پیش بینی و پیش اگاهی هواشناسی مازندران نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه دمای هوای استان امروز در گرم‌ترین ساعت به ۱۷ درجه می‌رسد ، گفت : بر اساس تصاویر ماهواره ای پیش بینی می شود دمای هوا برای روز چهارشنبه با افزایش هشت درجه‌ای به مرز ۲۵ درجه سانتیگراد برسد.

علی‌اصغر بسطامی این موج گرمایی را شدید اما مقطعی توصیف کرد و افزود : با توجه به بارش سنگین برف در روزهای آغازین هفته جاری، این افزایش دما می تواند در تسریع آب شدن برف ها و سست شدن خاک مناطق کوهستانی تاثیر بگذارد که در نتیجه احتمال سقوط بهمن و ریزش سنگ را محتمل می کند.

وی همچنین بر لزوم آمادگی نیروهای امدادی برای مخاطرات احتمای در روزهای آتی تاکید کرد و از شهروندان خواست تا در این مدت از تردد غیر ضروری در محورهای کوهستانی به خصوص محورهای فرعی خودداری کنند

اخبار مرتبط

پیش‌بینی وضعیت هوا طی پنج روز آینده

هشدار قرمز هواشناسی درباره وقوع سیل در این استان ها | آخرین وضعیت آب و هوایی کشور امروز 11 تیر

پیش بینی هواشناسی، رگبار باران و رعد و برق فقط در این استان‌ها | دریای خزر هنوز مواج است

0 نظر

ارسال نظر

capcha