مسافران این استان، «کرونای انگلیسی» سوغات می‌گیرند

مسافران این استان، «کرونای انگلیسی» سوغات می‌گیرند

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این رابطه، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی تصریح کرده که، در همین مدت ۷۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۱۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۸۴ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

موسوی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده از اطرافیان نخستین بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در قائمشهر، مشخص شد که ۵ نفر دیگر نیز که در تماس نزدیک با این بیماران بودند مبتلا شدند و تعداد مبتلایان به ۷ نفر رسید.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۱۵۱ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴ بیمار جدید بستری و ۲۵ بیمار هم ترخیص شدند، همچنین ۳۵ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

با وجود آنکه در حال حاضر ۵۶۵ بیمار مشکوک یا مبتلای قطعی به ویروس کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند، اما همچنان سفرها به این استان ادامه دارد، موضوعی که لاری، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر این موضوع که ورود به استان مازندران ممنوع است به این نکته اشاره کرده که، با توجه به گردش ویروس جهش یافته انگلیسی در ۲۹ استان کشور، مردم از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند چراکه سفرها می‌تواند به شدت جامعه را درگیر کند.

 

مسافران این استان، «کرونای انگلیسی» سوغات می‌گیرند

مسافران این استان، «کرونای انگلیسی» سوغات می‌گیرند

 

 

همچنین احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران نیز در آئین کلنگ‌زنی بیمارستان ٢٨٠ تخت‌خوابی شهید رجایی بابلسر، به این نکته اشاره کرد که، مازندران از جمله استان‌هایی بود که در روزهای نخست، درگیر ویروس کرونا شد.

وی تاکید کرد که، از مردم عزیز می‌خواهیم که در تعطیلات نوروز به استان مازندران سفر نکنند چراکه کرونا تمام نشده و باتوجه به ویروس جهش یافته ای که چند مورد آن هم در این استان مشاهده شده می تواند بسیار خطرآفرین باشد.

هر چند مسئولان، بارها بر پرهیز از مسافرت به مازندران تاکید کرده‌اند اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که سهل‌انگاری در ورود و یا خروج مسافر به این استان به دلیل توجه به دوگانه معیشت و سلامت، موجب افزایش شیوع این ویروس در استان شده است.

بسیاری از کارشناسان در این زمینه به این نکته اشاره می‌کنند که یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با این جهش این ویروس در مازندران، به ویژه در ایام نوروز که مازندران، میهمان مسافران زیادی از تمام نقاط کشور خواهد شد، اعمال سخت‌گیری بیشتر در ورود و خروج به استان است.

 

مسافران این استان، «کرونای انگلیسی» سوغات می‌گیرند

مسافران این استان، «کرونای انگلیسی» سوغات می‌گیرند

 

 

برخی دیگر نیز معتقدند برای استان‌های مسافرخیر کشور که پس از هر بار مسافرت تعدادی از مردم به این استان، آمار مبتلایان با شیب زیادی، افزایش می‌یابد، بهتر است واکسیناسیون در اولویت باشد.

پیشنهادی که شاید توجه به این امر، بتواند بر کاهش میزان مرگ و میر و همچنین کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا، موثر باشد.

اخبار مرتبط

خروج مازندران از منطقه قرمز کرونایی

کرونا رنگ دو شهرستان مازندران را قرمز و نارنجی کرد

افزایش بیماران بستری کرونایی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha