قائمشهر میزبان جشنواره آیینی نوروزخوانی با عنوان سال مج

قائمشهر میزبان جشنواره آیینی نوروزخوانی با عنوان سال مج

به نقل ازروابط عمومی ارشادمازندران،عیسی مدانلو درگفت‌وگو با خبرنگار در مازندران اظهار کرد: تلاش برای پاسداشت سنت ها و آیین‌های مناطق مختلف استان مازندران به عنوان طلایه دار حکومت علوی و همچنین گسترش آیین های این سرزمین کهن که با مذهب و اسلام ما آمیخته شده از وظایف مهمی است که برعهده داریم و در آستانه سال جدید ، قائمشهر میزبان جشنواره آیینی نوروزخوانی با عنوان « سال مج » است.

 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر افزود: جشنواره آیینی نوروزخوانی با عنوان « سال مج » به میزبانی قائمشهر در 24 و 25 اسفندماه و در آستانه سال نو به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائمشهر و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ، شورای اسلامی شهر قائمشهر ، گروه موسیقی آوای تبری و هنرمندان برگزار می شود.

 وی با اشاره به اجرای 12 گروه محلی از سراسر استان مازندران، در جشنواره « سال مج» قائمشهر خاطر نشان کرد: تجلیل از بزرگان نوروزخوان برادران نوروزخوان، تکریم از خانواده مرحوم «محمدحسن باغبانی» تازه درگذشته نوروزخوان از شهرستان جویبار و تجلیل از برادران اسماعیل تبار از بابل به عنوان پیشکسوتان نوروزخوان، همچنین ترغیب و تشویق نوروزخوانان کودک و نوجوان از دیگر برنامه های این جشنواره است.

 مدانلو افزود: جشنواره آیینی نوروزخوانی با عنوان « سال مج » به میزبانی قائمشهر با رعایت دستور العمل ها و پروتکل‌های کامل بهداشتی برگزار می شود و تلاش داریم تا سنت های این سرزمین و استان مازندران به نسل جدید منتقل شود.

 وی یادآور شد: اجرای جشنواره نوروز خوانی و ذکر نام و منقبت ائمه اطهار (ع) در راستای آشنائی شهروندان با سنت های نوروزی از جمله صله رحم، دعای خیر، آرزوی سالی با برکت و...  است و این ایام فرصت خوبی است تا با اجرای چنین برنامه‌هایی علاوه بر شناساندن فرهنگ ، رسم و رسوم خاص خود به نسل جدید، زمینه اتحاد و همدلی بیشتری را در بین آحاد جامعه فراهم کنیم.

 وی در پایان از همراهی جلال محمدی هنرمند موسیقی این استان به عنوان دبیر جشنواره و آرمان فتحی به عنوان مدیر اجرایی این جشنواره تقدیر و تشکر نمود

اخبار مرتبط

بنای غیرمجاز در بهشهر قلع و قمع شد

قراخیل قائمشهر به عنوان روستای قرآنی کشور در سال 1400 برگزیده شد

برگزاری ویژه برنامه های سال نو تبری در فضای مجازی

0 نظر

ارسال نظر

capcha