صادرات ۸۷ میلیون دلاری محصولات کشاورزی مازندران

صادرات ۸۷ میلیون دلاری محصولات کشاورزی مازندران

مدیر توسعه بازرگانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۰ ماهه امسال ۱۳۵ هزار و ۹۳۱ تن محصول کشاورزی با ارزش ۸۷ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۱۶۷ دلار از گمرکات مازندران صادر شد.

ابراهیم قربان‌نژاد در گفت‌وگوی اختصاصی با مازندپاج، با با بیان اینکه ۱۰ ماهه امسال ۱۳۵ هزار و ۹۳۱ تن محصول کشاورزی با ارزش ۸۷ میلیون و ۷۸۶ هزار و ۱۶۷ دلار از گمرکات مازندران صادر شد، گفت: در چند سال اخیر در زمینه صادرات محصول کشاورزی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی به رصد و پایش نهاده‌های کشاورزی به ویژه نهاده‌های دامی اشاره کرد و افزود: نهاده هایی که در اختیار تولیدکنندگان مرغ و گوشت قرار می‌گیرد به این مدیریت اعلام می شود و رصد و پایش در این زمینه انجام می شود و شهرستان‌ها بازدیدهای میدانی انجام می‌دهند و هرگونه تخلف به بازرسی و تعزیرات حکومتی اعلام می‌شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: تا پایان دی ماه سه هزار و ۷۰۴ مورد پایش میدانی از افرادی که از ارز دولتی استفاده کردند صورت گرفت که ۱۴۹ مورد احتمال مغایرت وجود دارد و این پرونده ها در بازرسی بررسی می شوند.

این مسؤول ادامه داد: در سامانه بازارگاه یک هزار و ۳۲۰ مورد بررسی انجام شد که ۱۱۹ مورد مغایرت در کسری بار و عدم تحویل نهاده بوده است و برای تشکیل پرونده به سازمان صمت معرفی شدند.

قربان‌نژاد درباره قاچاق کالا و ارزگفت: ۱۰ ماهه امسال یک هزار و ۵۹۹ مورد گشت محصولات میوه و تره بار، یک هزار و ۱۷۲ مورد گشت دامپزشکی، سه هزار و ۳۴۶ مورد گشت سموم و کشف کودهای خارج از شبکه و ۲۲۱ مورد ایست بازرسی شیلات انجام شد که از بازدیدهای انجام شده ۸۷ مورد به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی اظهار کرد: ۱۰ ماهه امسال ۸ هزار و ۱۲۶ مورد گشت در بخش کشاورزی استان انجام شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه اقدامات خوبی در زمینه پیشگیری از قاچاق دام انجام شد، گفت: پلاک کوبی دام ها یکی از اقداماتی بود که با هماهنگی انجام شده با پلیس راهور برای خروج دام از استان مشکلی وجود نخواهد داشت و دام هایی که پلاک‌کوبی نشده به عنوان قاچاق محسوب می‌شود و از خروج آن جلوگیری خواهد شد.

این مسؤول اظهار کرد: به استناد ماه ۱۸ قانون نظام جامع دامپروری کشور در راستای جرای تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از قاچاق دام و ارایه هرگونه سبوس و نهاده و خدماتی که به صورت یارانه ‌ای است باید کد یکتا و پلاک‌کوبی دام داشته باشد.

قربان‌نژاد اضافه کرد: ۱۰ ماهه امسال ۴۱۶ هزار و ۳۵۰ راس سبک وسنگین در استان پلاک‌کوبی شد.

اخبار مرتبط

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

0 نظر

ارسال نظر

capcha