تشکیل مجمع پژوهش‌یاران آموزش و پرورش مازندران

تشکیل مجمع پژوهش‌یاران آموزش و پرورش مازندران
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران گفت: با هدف بهره‌برداری از همه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در حوزه پژوهش و نیز استفاده از دانش و تجارب ارزنده پژوهشگران فرهنگی و غیرفرهنگی مازندران، در شهرستان‌ها و مناطق "مجمع پژوهش‌یاران" آموزش و پرورش استان با عضویت بیش از ۱۲۰ نفر از استادان و پژوهشگران، امسال تشکیل شد.

علی سهرابی افزود: "نسا ابراهیم تبار بورا" و "محمدباقر فرقانی اوررودی" از شهرستان بابل در بخش اجرای اقدام پژوهی با عنوان "چگونه توانستیم با استفاده از بازی‌های آموزشی هدفمند، فرآیند یادگیری مفاهیم فارسی را در دانش‌آموزان بهبود بخشیم؟ " موفق به کسب رتبه نخست کشوری شدند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران گفت: هزار و ۵۲۸ نفر از فرهنگیان استان در بیست و سومین برنامه معلم پژوهنده شرکت کرده که ۱۳۵ اثر اقدام‌پژوهی حائز رتبه‌های برتر استانی و از میان آن‌ها ۶ اثر برگزیده به دبیرخانه مرکزی وزارت ارسال شد.

سهرابی با اشاره به کسب رتبه نخست پایان نامه دوره کارشناسی ارشد کشور توسط "فاطمه رهبری" از شهرستان قائم شهر افزود: اطلاعات ۲ هزار و ۴۰۰ پژوهشگر فرهنگی امسال، در سامانه اطلاعات پژوهشی استانداری ثبت و "زهرا قاسم‌زاده" و "مرتضی همایون‌نیا فیروزجاه" عنوان‌های پژوهشگر برتر مازندران را به خود اختصاص دادند.
 
معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران، به تشکیل مدارس پژوهش محور به عنوان یکی از برنامه‌های مهم حوزه پژوهش اشاره و تصریح کرد: تاکنون ۱۵۰ مدرسه استان برای همکاری در این طرح اعلام آمادگی کرده اند.

سهرابی، دارا بودن آزمایشگاه، کتابخانه، کارگاه، انجمن‌های علمی و پژوهشی فعال و معلمان و دانش‌آموزان پژوهشگر را از جمله ویزگی‌های خاص مدارس پژوهش‌محور برشمرد و گفت: در همین دلیل، کمیته‌ای با عنوان"بررسی روش تدریس معلمان" برای ارتقای سطح علمی و پژوهشی معلمان تشکیل شده است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مازندران با اشاره به انتخاب "دکترحامد نیک‌پی" به عنوان پژوهشگر برتر شایسته تقدیر در سطح کشور خاطرنشان کرد: ۱۲ موضوع با عنوان اولویت‌های پژوهشی آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۹۹ اعلام و در همین رابطه، ۴۰ طرح اولیه (پروپوزال) به دبیرخانه گروه پژوهش و تحقیقات اداره‌کل ارسال و پس از داوری و مصاحبه، ۹ طرح پژوهشی به سامانه «سمات» معرفی و بارگذاری شده تا مراحل اجرایی آن گذرانده شود.

اخبار مرتبط

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

اجرای پویش "همکلاسی مهربان" در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha