کاهش ۵ درصدی نزاع در مازندران

کاهش ۵ درصدی نزاع در مازندران

به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی مازندران، دکتر علی عباسی اظهار کرد: بر اساس گزارش ارسالی از مراکز مازندران، بیشترین نزاع به ترتیب مربوط به شهرهای ساری و میاندرود با 3417 مورد، بابل با 2430 مورد و آمل با 1852 نفر و کمترین موارد نزاع در فریدونکنار با ۳۰۴  نفر ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ارجاعی از مراکز مازندران، مرداد با ۲۲۲۵، خرداد با ۲۰۸۹ و مهر با ۱۹۰۰ به ترتیب بیشترین و  آذر ماه با ۱۳۸۱ کمترین مورد نزاع گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران با تاکید بر اینکه نزاع و درگیری بیشترین دلیل مراجعه افراد به مراکز پزشکی قانونی است، تصریح کرد :بخش قابل توجهی از افراد به دنبال وقوع نزاع و درگیری از طرف مراجع قضایی و انتظامی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع که بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی با توجه به قانون مجازات اسلامی برای آنان گواهی صادر میشود.

این مقام اجرایی استان یکی از دلایل بالا بودن آمار نزاع را پائین بودن سطح تحمل افراد در جامعه دانست و گفت: می‌توان با آموزش مهارت های زندگی به خصوص در سنین پایین میزان تحمل افراد را در شرایط استرس بالا برد تا افراد به جای درگیری فیزیکی، با بحث، گفتگو و تفاهم مشکلات فی ما بین را حل و فصل کنند.

اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha