صیانت ازحقوق عامه، وظیفه قانونی دستگاه قضایی

صیانت ازحقوق عامه، وظیفه قانونی دستگاه قضایی
محمد خانلری المشیری گفت: در مواردی که حقوق عامه نقض شده، به اجرا درنیامده و یا حقوق عامه در ظاهر نقض نشده، اما مستنداتی دال بر نقض آن وجود دارد، دادستان می‌تواند بر اساس دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، به این موضوع ورود پیدا کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه با تاکید بر حفظ و احیای حقوق عامه و برخورد قاطعانه و به دور از جنجال آفرینی قانون شکنان افزود: چهار ماه گذشته، با تلاش دستگاه قضایی و ضابطان دادگستری، یکی از مدیران این شهرستان به اتهام ارتشا بازداشت و همچنین درحوزه دهیاری و شورای روستا‌ها نیز عده‌ای به اتهام تخلفات مالی دستگیر شدند.

خانلری گفت: با بازدید میدانی از تصفیه خانه آب شهرستان سوادکوه، شاهد بعضی از بی توجهی‌ها مسئولان در این امر بوده که با ورود به این موضوع به عنوان مدعی العموم، نسبت به ساماندهی و رعایت موارد بهداشتی اقدامات موثری انجام پذیرفت.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه با اشاره به اقدامات مناسب در حوزه حفظ منابع طبیعی و زمین‌های کشاورزی این حوزه قضایی افزود: به عنوان نمونه، با توجه به تفکیک غیرمجاز زمین‌های منطقه اَنارُم این شهرستان، با دستور قضایی به امور زمین‌های جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه، بیش از ۶۰ هزار مترمربع آزادسازی و به چرخه تولید بازگشت.

خانلری با بیان اینکه در منطقه دِراسِلِه، ۱۰ سال گذشته کوه خواری و زمین خواری وسیعی انجام گرفته و با توجه به فشار‌ها و جوّسازی‌ها به این موضوع ورود کرده و قاطعانه پیگیر آن شدیم تصریح کرد: در منطقه خَطیرکوه هم، برداشت غیرقانونی وغیرمجازمعادن انجام می‌گرفت، که با بررسی وضعیت معادن این منطقه، برداشت غیرمجاز از معادن متوقف شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سوادکوه گفت: با هرگونه اخلال در نظم و امنیت و آسایش عمومی، متعرضان به جان و مال و نوامیس مردم و نیز هنجارشکنان قانونی برخورد کرده و بر همین اساس، با دستور دادستانی تاکنون ۳۰ قبضه سلاح شکاری قاچاق کشف و متهمان با تفهیم اتهام بازداشت شدند.

اخبار مرتبط

پای دستگاه قضایی به داستان "کشتارگاه نور" باز شد!

دستگاه قضایی مازندران با هنجارشکنان در ماه رمضان برخورد می‌کند

ضرب الاجل رییس دستگاه قضا برای تعیین تکلیف کارخانه نساجی قائمشهر

0 نظر

ارسال نظر

capcha