افتتاح نخستین مرکز سلامت و نگهداری دختران آسیب‌پذیر اجتماعی در مازندران

افتتاح نخستین مرکز سلامت و نگهداری دختران آسیب‌پذیر اجتماعی در مازندران

در این مراسم حبیب‌الله مسعودی‌فرید، معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور حضور خیرین در کنار بهزیستی را برای پیشگیری و مداخله در آسیب های اجتماعی تاثیر گذار دانست و گفت: خیرین مانند بازوی اصلی سازمان بهزیستی بوده که در مواجهه با آسیب اجتماعی موثر عمل می کنند.

وی افزود: ۶۸۰ مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کشور تقریباً در ۶۵۰ مرکز توسط خیرین نگهداری و مدیریت می شود که نشانگر جایگاه آنان در کنار بهزیستی است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان بهزیستی کشور از واگذاری بخش شیرخوارگاه به خیرین دارای سابقه کار و تجربه در این حوزه خبر داد و اظهار کرد: بیشتر شرکای اجتماعی بهزیستی همچون خیرین تمایل دارند در حوزه کودکان به خصوص بخش های غیرآسیب اجتماعی فعالیت کنند اما این در حالی است که گسترش مشکلات خانوادگی و اقتصادی، آسیب های اجتماعی را عمیق تر کرده و این بخش بیشتر از همه نیازمند ورود و مداخله خیرین است.

در ادامه این مراسم فرزاد گوهردهی مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به اینکه بیمه ۲۴۰۰ تن از بانوان، از سوی بهزیستی پرداخت می‌شود، خاطر نشان کرد: نخستین مرکز سلامت و نگهداری دختران آسیب پذیر مازندران ظرفیت نگهداری ۹ دختر آسیب دیده اجتماعی بالای ۱۸ سال را دارد. 

وی با اشاره به اینکه بیمه زنان مهم ترین خدمت حمایتی از زنان و دختران تحت پوشش بهزیستی است، ادامه داد: در سال جاری۲۴۰۰ نفر از بانوان زیر پوشش بهزیستی مازندران از بیمه روستایی و عشایری برخودار شدند.

مدیرکل بهزیستی مازندران با بیان اینکه اشتغالزایی و توانمندسازی از دیگر خدمات بهزیستی برای زنان و دختران است و در این راستا اقداماتی نیز صورت گرفته است، گفت: در این بخش نیز امسال ۳۱ گروه همیار در قالب کارگاهی و ۳۱۹ گروه خودیار در استان ساماندهی و برای آنان فرصت اشتغال به خصوص مشاغل خانگی ایجاد شده است.

گوهردهی گفت: بهزیستی مازندران ۱۵ هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار و بانوی آسیب‌پذیر یا در معرض آسیب را تحت پوشش دارد که از خدمات مستمری و یارانه ای برخودار هستند.

در ادامه‌ این مراسم سمیه قاسمی طوسی مدیر کل امور بانوان و خانواده‌ی استانداری مازندران با اشاره به اینکه نگاه متولیان فرهنگی نسبت به مشارکت فرهنگی دختران باید بیشتر از همیشه باشد، اظهار کرد: دختران ما در شرایطی به سر می برند که باید از امنیت روانی برخوردار باشند این مرکز می‌تواند پناهگاهی برای آنها محسوب شود.  

وی ابراز امیدواری کرد: با کمک خیرین آینده بهتری را برای بانوان کشور رقم بزنیم. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری به موضوع زنان خشونت دیده اشاره کرد و گفت: از خانه های امن می‌توان در جهت پناهگاه زنان خشونت دیده نیز بهره برد.

قاسمی طوسی گفت: امیدوارم با حضور خیرین در شرق و سایر شهرها نیز بتوانیم چنین مراکزی را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، این مرکز در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با هزینه ۳۰ میلیارد ریال توسط مهندس رضایی یکی از خیرین استان ساخته شده و در اختیار بهزیستی قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

اعمال معافیت‌های ویژه در پرداخت پذیره اماکن وقفی در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha