راه اندازی سه مرکز تخصصی مهارتی در مازندران

راه اندازی سه مرکز تخصصی مهارتی در مازندران
علی اوسط هاشمی در جلسه شورای مهارت مازندران با اشاره به تصویب سه مصوبه مربوط به راه اندازی سه مرکز تخصصی مهارت در استان گقت: این مراکز تخصصی شامل مشاغل خانگی، چوب برای هنر‌های چوبی و خدمات بوده که در آینده نزدیک راه اندازی می‌شوند.

معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بهره برداری از این سه مرکز تخصصی، زمینه را برای ایجاد اشتغال فراوان در حوزه‌های مختلف فراهم می‌کند، بر توسعه رابطه صنعت و مهارت تاکید کرد.

اوسط هاشمی، به ایجاد هزار و ۴۰۰ مرکز آموزش جوان با هدف مهارت آموزی سال آینده در شرکت شهرک‌های صنعتی و واحد‌های صنعتی بزرگ کشور اشاره کرد و افزود: با راه اندازی مراکز آموزشی در سراسر کشور، نگرانی مدیران صنایع مختلف از تامین نیروی انسانی با مهارت برطرف خواهد شد.

رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور از تدوین ۲ هزار استاندارد جدید خبر داد و تصریح کرد: این استانداردها، مبنای نگرش تخصصی و فعالیت‌های جدید سازمان بوده و با تدوین آنها، تعداد استاندارد‌های این سازمان به ۶ هزار و ۵۰۰ استاندارد افزایش می‌یابد.
 


راه اندازی سه مرکز تخصصی مهارتی در مازندرانعلی اوسط هاشمی، همچنین صبح امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در مازندران گفت: هم اکنون ۶ هزار مربّی در مراکز فنی و حرفه‌ای کشور در حال آموزش مهارت به جوانان جویای کار هستند.
 
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اشتغال و کسب مهارت، اصلی‌ترین دغدغه جوانان بوده و سازمان فنی و حرفه‌ای به عنوان متولّی غیررسمی در این زمینه شناخته می‌شود افزود: همه بستر‌های لازم برای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شامل ذخت افزاری و نرم افزاری مهیّا است.

اوسط هاشمی، بر نقش ائمه جمعه و جماعات، مبلّغان و همه مردم جامعه برای ترویج و ارتقای فرهنگ مهارت آموزی به عنوان کمک کار سازمان فنی و حرفه‌ای تاکید و تصریح کرد: امروزه سرعت، وسعت و اثرگذاری تکنولوژی در همه مشاغل دیده می‌شود که در صورت استفاده نکردن از این ظرفیت، بیکاری، کسالت جامعه و هدررفت نیروی انسانی را به دنبال خواهد داشت.

نماینده، ولی فقیه در مازندران هم در این دیدار با قدردانی از دست اندرکاران سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: بیشترین تقاضای جوانان، جذب در اداره‌ها بوده که بایستی با ترویج فرهنگ مهارت آموزی زمینه را برای اشتغال فراهم کرده تا این دیدگاه تغییر کند.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی از مسئولان این سازمان خواست: آموزش در روستا‌ها و ترویج مشاغل خانگی را بیشتر در نظر گرفته تا جامعه به یک ثبات روانی برسد.

اخبار مرتبط

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

اجرای پویش "همکلاسی مهربان" در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha