تشییع و خاکسپاری ۱۰شهید دوران دفاع مقدس در مازندران

تشییع و خاکسپاری ۱۰شهید دوران دفاع مقدس در مازندران
پیکر‌های پاک و مطهر ۱۰ شهید گلگون کفن دوران دفاع مقدس دیروز وارد استان مازندران شد و در آستانه سالروز رحلت قافله سالار کربلا حضرت زینب (س) حال و هوایی دیگر به استان دادند.
 

مراسم شب وداع با پیکر‌های مطهر ۱۰شهید دوران دفاع مقدس (هشت شهید گمنام و ۲ شهید دارای هویت) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دیشب در حسینیه عاشقان کربلا ساری برگزار شد.
 

این شهدا فردا یکشنبه ۱۰ اسفند در شهر‌های بهشهر، قائم شهر، آمل، محمودآباد، چالوس و رامسر بصورت خودرویی تشییع می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: پیکر‌های هشت شهید گمنام پس از مراسم وداع، صبح امروز شنبه همزمان با سالروز وفات حضرت زینب (س)، تحویل نمایندگان شهر‌های مربوطه شد.

سردار ملکی افزود: پیکر شهدا در روز وفات حضرت زینب (س) برای انجام برنامه‌های شهرستانی در اختیار مسئولین شهر‌های مربوطه است و مراسم تشییع نیز از ساعت ۱۰صبح فردا در این شش شهر برگزار می‌شود‎.
 
بهشهر
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران تصریح کرد: شهرستان بهشهر میزبان دو شهید است که یک شهید ۲۱ساله از تک دشمن در سال۶۷ در منطقه فاو و شهید دیگر ۱۸ساله از عملیات کربلای۵ شلمچه به شهادت رسیدند. این دو شهید در دانشگاه آزاد بهشهر خاکسپاری می‌شوند.
چالوس
سردار ملکی گفت: دو شهید ۲۰ و ۱۷ ساله به ترتیب از عملیات کربلای۵ شلمچه و عملیات والفجر یک در فکه شهید و شناسایی شدند که فردا در دانشگاه آزاد چالوس به خاک سپرده می‌شوند.
آمل
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: همچنین دو شهید ۲۴ساله از عملیات کربلای۸ در شلمچه و ۱۸ساله از عملیات محرم شرهانی فردا در دانشگاه آزاد آیت‌الله آملی آمل تدفین می‌شوند.
رامسر
سردار ملکی سن دو شهید رامسر را ۱۸و۲۷ ساله به ترتیب از عملیات محرم منطقه شرهانی و عملیات والفجر یک منطقه فکه اعلام کرد که در پارک شهرداری (شهدا) رامسر خاکسپاری خواهند شد.
قائم شهر
وی با اشاره به شناسایی پیکر دو تن از شهدای دفاع مقدس گفت: پیکر سرباز وظیفه ارتش شهید علی اکبر محمدی فرزند جان محمد که در یازدهم دی ماه ۵۹ در درگیری میمک به شهادت رسید، پس از ۴۰سال به زادگاهش قائم شهر باز گشت که فردا به خانه ابدی کوچ خواهد کرد.
محمودآباد
سردار ملکی گفت: بسیجی شهید منوچهر تقدّسی فرزند عسگری چهارم مرداد ۱۳۴۴ در شهرستان محمودآباد به دنیا آمد و ۱۹ بهمن ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکّه به شهادت رسید. پیکر پاک این شهید ۱۱ آبان امسال تفحص شده است.
پیکر شهید جاویدالاثر منوچهر تقدّسی که ۱۱ آبان امسال تفحص شده پس از ۳۸سال به زادگاهش شهرستان محمودآباد بازگشت و فردا به خاک سپرده می‌شود.
 

اخبار مرتبط

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

اجرای پویش "همکلاسی مهربان" در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha