بهره مندی بیش از ۱۷۰۰ دانش آموخته مازندرانی از آموزش های مهارتی

بهره مندی بیش از ۱۷۰۰ دانش آموخته مازندرانی از آموزش های مهارتی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ۱۷۰۲ نفر از دانشجویان و دانش آموختگان در مراکز ۲۰ گانه آموزش فنی و حرفه‌ای و ۹۵۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد مازندران آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را در ۱۱ ماهه سال جاری فرا گرفتند.

سید حسین درویشی همچنین افزود: در این مدت ۱۵ نفر از دانشجویان دوران کارآموزی را در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای گذراندند.

او ادامه داد، از مهم‌ترین مسائل مبتلا به بازار کار کشور آن است که دانشگاه‌ها در رشته‌های گوناگونی بدون توجه به نیاز واقعی بازار کار دانشجو تربیت می‌کنند، اما بازار کار تنها به آن بخشی از فارغ التحصیلان توجه دارد که بتواند نیاز واقعی خود به نیروی کار را برطرف کند.


مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران گفت: ناتوانی دانشگاه‌ها یا بی توجهی دانشجویان به لزوم کسب مهارت‌های شغلی مورد نیاز بازار کار، باعث شده تا همواره نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی که انتظار می‌رود در وضعیت مناسبی باشد، بیش از سایر گروه‌ها و تا دو برابر متوسط نرخ بیکاری کشور باشد.

درویشی افزود: در این میان آموزش‌های مهارتی نقش مهمی را در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز بازار کار در کشور‌های مختلف جهان ایفا می‌کنند.

او تصریح کرد: نقش آموزش‌های مهارتی بر میزان اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی باید سنجیده شود و با توجه به نقش و کارکرد‌های آموزش مهارتی در جامعه مطمئن هستم این آموزش‌ها تاثیر بسزایی بر میزان اشتغال فارغ التحصیلان دارد.

اخبار مرتبط

تنبیه بدنی یک دانش‌آموز از سوی معلم در مرزن‌آباد

یکی از اهداف آموزش و پرورش شهرستان بابل ، اعتمادسازی و امیدآفرینی است

برگزاری نخستین دوره آموزشی تربیت مربی قرآن در میاندورود

0 نظر

ارسال نظر

capcha