نخبگان جوان مازندران تجلیل شدند

نخبگان جوان مازندران تجلیل شدند

تجلیل شدگان در این مراسم برگزیدگان رتبه های برتر آزمون سراسری ، مدال آوران المپیادهای ملی سال ۹۹ و رتبه های برتر کارشناسی و آزمون های تحصیلات تکمیلی دانشگاه مازندران بودند.

از مجموع نخبگان برگزیده امسال مازندران ۱۵ نفر از شهرستان تنکابن و ۱۳ نفر از شهرستان بابل هستند.

رییس بنیادنخبگان مازندران در این آیین گفت: بنیاد علمی نخبگان نهادی جوان است که باید با استفاده از ظرفیت‌های آن و بهره گیری از نخبگان، نه تنها شرایط را برای ورود نخبگان به مسئولیت های اجتماعی و اقتصادی فراهم کرد ، بلکه با ورود به مشکلات مردم و کشور برای آن برنامه و راه حل ارائه داد.

محمد جهانبخت با بیان اینکه بنیاد نخبگان در چهار محور کار خواهد کرد، افزود: هدف اصلی این بنیاد شناسایی، حمایت، هدایت و بهره مندی از نخبگان است.

وی شناسایی مستعدان، دانش آموزان ، دانش آموختگان در همه عرصه های علمی ،قرآنی ، هنری را از مهم ترین برنامه های بنیاد نخبگان مازندران برشمرد.

رییس بنیاد نخبگان مازندران همچنین به اعطای ۱۲ نوع تسهیلات و حمایت های ویژه از جمله حقوق یک ساله برای نخبگان اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا  برای شناسایی ،حمایت و بهره گیری از نخبگان در هفت دانشگاه اصلی استان دفتر بنیاد نخبگان راه اندازی شده است  تا با کمک این دفاتر بتوان به اهداف بنیاد نخبگان دست یافت.

وی حوزه حمایت از نخبگان را مربوط به تمامی فعالان علمی از جمله دانشجویان ،اساتید، و فارغ تحصیلان و کارمندان عنوان کرد و گفت: شرایط فعلی موقعیت مطلوبی برای این چهارگروه نیست ولی با حمایت دولت و دانشگاه ها می توان جایگاه نخبگان را در استان تغییر داد.

جهانبخت جایگاه مازندران در نخبه پروری را ویژه توصیف کرد و افزود: در سال جاری ۴۰ نفر از دانش آموزان استان توانستند رتبه های زیر ۱۰۰ در رشته های ریاضی و تجربی و زیر ۸۰ در رشته انسانی و زیر ۴۰ در رشته هنر و زبان کسب کنند و به عنوان نخبه معرفی شوند که نشان از ظرفیت بالای استان دارد.

رییس بنیاد نخبگان مازندران افزود: امسال همچنین ۱۵ نفر از جوانان استان توانستند در المپیاد ملی مدال طلا و نقره را کسب کنند که جایگاه مناسبی برای استان است.

فرش قرمز دانشگاه مازندران برای نخبگان

رییس دانشگاه مازندران  نیز در نخستن آیین تجلیل نخبگان مازندران گفت: نخبگان سرمایه‌های اصلی هر جامعه‌ای بوده و نقش نخبگان در جامعه به‌ویژه در آینده‌سازی ایران اسلامی بسیار مؤثر است و می‌تواند موفقیت‌های آتی جامعه را ترسیم کند.

کوروش نوذری با اشاره به اینکه دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه مادر استان ، تجلیل و تکریم از نخبگان استان را در دستور کار قرار داده است، افزود: دانشگاه مازندران درباره جذب استادان و دانشجویان نخبه به‌ویژه در مراکز رشد و کارگروه های تخصصی با مدیریت‌های استانی، قدم‌های خوبی برداشته شده است.

وی ادامه داد: در همین راستا اعطای پاداش ویژه در فیش نخبگانی که در دانشگاه مازندران جذب شوند در حال اجرا است که تاکنون برای سه نفر اعمال شده است.

نوذری اعطای حق مسکن برای اعضای هیات علمی نخبه ای را که در دانشگاه مازندران جذب شوند ، از دیگر حمایت های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: همچنین مصوبه حمایت از نخبگانی که دانشگاه مازندران را به عنوان دانشگاه محل تحصیل انتخاب کنند نیز تصویب شده است.

وی افزود: دانشگاه مازندران برای نخبگان فرش قرمزی نه برای سمبل بلکه بر مبنای اعتقاد پهن کرده است و پاداش و حمایت های ویژه برای نخبگان دانشگاه درنظرگرفته شده است.

دانشگاه مازندران تنها دانشگاه دولتی مادر استان است که بیش از ۱۳ هزار دانشجو در ۲۵۰ رشته مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

 
  •  
  •  
  •  

اخبار مرتبط

مازندران پنجه در پنجه کرونا

میزبانی رقابت‌های کشتی جام تختی به مازندران سپرده شد

اجرای پویش "همکلاسی مهربان" در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha