کوچ کرونایی جشنواره فروش بهاره مازندران از خیابان به فروشگاه‌ها

کوچ کرونایی جشنواره فروش بهاره مازندران از خیابان به فروشگاه‌ها

سیداحمد اندرواژ

افزود: تمام فروشگاه‌های توزیع اقلام و اجناس مورد نیاز شب عید شهروندان در سطح مازندران باید برای فعالیت در قالب جشنواره بهاره از مجامع امور صنفی مجوز قانونی کسب کنند.

وی اضافه کرد: تمام صاحبان فروشگاه‌هایی که در قالب جشنواره فروش فوق‌العاده بهاره (شب عید) مجوز از مجامع امور صنفی در شهرستان ها دریافت می کنند، موظف به فروش اجناس خود با ۱۰ تا ۱۵ درصد زیر قیمت رسمی بازار هستند و این کار نیز از سوی کارگروه‌های نظارت نوروزی راستی‌آزمایی خواهد شد.

به گفته رییس اتاق اصناف شهرستان ساری با برپایی جشنواره فروش فوق‌العاده بهاره در سطح استان مازندران برای دومین سال متوالی به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، نمایشگاه‌های بهاره همانند گذشته در این خطه از شمال کشور برگزار نخواهد شد.

اندرواژ اضافه کرد: دستورالعمل جشنواره فروش بهاره از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به تمام مجامع امور صنفی و اتاق اصناف برای اجرایی شدن ابلاغ شده است و پیش‌بینی می شود که از ۱۵ اسفندماه این جشنواره اجرایی شود.

وی اظهارداشت: در شرایط فعلی استقبال خوبی از سوی اصناف و بازاریان برای برپایی جشنواره فروش بهاره در قالب فروشگاهی صورت گرفت و امیدواریم که این جشنواره بتواند در صورت موفقیت حتی پس از شکست ویروس کرونا نیز عملیاتی شود.

رییس اتاق اصناف شهرستان ساری رعایت پروتکل های بهداشتی را یکی از شروط اصلی برای صدور مجوز برای برپایی جشنواره فروش فوق العاده بهاره برای بازاریان و اصناف در سطح استان اعلام کرد.

رونق بازار حراجی

اندرواژ در مورد راه افتادن بازارهای موسوم به "حراجی بازار" در آستانه سال نو گفت: همساله با تغییر فصل به خصوص در آستانه فصل بهار حراجی بازار با تخفیف فوق العاده از سوی بازاریان برگزار می شود و تمام بازاریان می بایست برای برپایی حراجی و تخفیف فوق العاده از مجامع امور صنفی و اتاق اصناف مجوز قانونی دریافت کنند.

اندرواژ اظهار داشت: مجوز صادره نیز باید از سوی صاحبان فروشگاه با میزان تخفیف در معرض دید خریداران قرار گیرد و مردم نیز می توانند هر گونه تخلف بازارهای حراجی را با شماره ۱۲۴ به اطلاع بازرسی و نظارت استان برسانند و با متخلفان نیز برخورد خواهد شد.

وی کیفیت و قیمت را دو عامل اصلی مدنظر در بازارهای موسوم به حراجی در آستانه سال نو بیان کرد و گفت: فروشگاهها موظفند کالاهایی را در این بازار به فروش برسانند که مطابق آن مجوز دریافت کردند و فروش کالاهای بی کیفیت در این بازار نیز خط قرمز برای فعالیت آنان محسوب می شود.

براساس آخرین آمار استان مازندران بیش از ۱۷۰ هزار واحد صنفی دارد که با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته همزمان با شیوع همه گیری ویروس کرونا تاکنون  این واحدهای صنفی اعم از خدماتی و گردشگری که بیش از ۶۰ درصد اشتغال این خطه شمال کشور را به خود اختصاص می دهند ، یکی از گروه های شغلی پرخطر  محسوب می شوند که در معرض خطر تعطیلی و محدودیت زمانی فعالیت مواجه بودند و هم اکنون نیز فعالیت این واحدهای صنفی در گروه شغلی سطح سه و چهار که شامل آموزشگاههای خصوصی علمی است در ۸ شهرستان با وضعیت رنگ بندی نارنجی کرونایی تعطیل است.

براساس آمار هم اکنون حدود ۸۱۶ بیمار مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و بابل بستری هستند و از ۲۲ شهرستان استان نیز ۸ شهرستان در وضعیت نارنجی پر خطر، و ۱۴ شهرستان نیز در وضعیت زرد و آبی با الگوی رنگ بندی کرونایی قرار دارند.

اخبار مرتبط

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار

0 نظر

ارسال نظر

capcha